Skip to main content

Ik heb KPN Veilig op de Android telefoon van mijn dochter gezet, maar hiermee wordt ook automatisch de KPN Veilige Browser afgedwongen. Dat wil ik niet, ik wil alleen Antivirus op mijn dochter haar telefoon. Ik zie in de app en in de beheeromgeving echter geen mogelijkheid om de Veilige Browser uit te zetten. Ook verwijderen werkt niet, want daarmee wordt KPN Veilig helemaal verwijderd.

Bestaat er een (andere) mogelijkheid om de Veilige Browser uit te zetten op een Android telefoon?

Hallo @Schweizer je kunt het niet uitzetten, maar je hoeft het ook niet te gebruiken en alleen de standaard browser gebruiken


Die keuzemogelijkheid lijkt er op de telefoon van mijn dochter niet te zijn. Zodra KPN Veilig geïnstalleerd is en ze Chrome opent, wordt deze automatisch ‘overruled’ door de Veilige Browser van KPN. Ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit kan uitzetten, niet vanuit de KPN Veilig instellingen, noch vanuit de instellingen van haar telefoon zelf.


@Schweizer wat gebeurt er als je een andere browser download? Zoals Firefox?


Dat heb ik nog niet geprobeerd @Bram_ . Zal ergens in de komende dagen even kijken welk effect dat heeft.


@Schweizer , kijk eens in de Android instellingen onder Apps - Standard-apps - Standaard browser-app of je hem daar weer terug kunt zetten op Chrome:

 

 


@Schweizer heb je de laatste reactie van @Joris62 nog gezien? En heeft dit het voor je opgelost?

Als dat het geval is, zou je dan deze willen bestempelen als beste antwoord met de knop onder de reactie? 🙂


Hi @Joris62 sorry voor de late reactie. Chrome staat ingesteld als standaard browser, maar op de een of andere manier ‘overruled’ de veilige browser die instelling.


Ik ervaar precies hetzelfde probleem. In mijn eigen ouder Android phone worden links gewoon in reguliere browser geopend, bij mijn zoons openen links in de Kpn veilig browser, en lopen dan vast.

Hoe stel ik de Kpn veilig browser buiten werking?


Ik heb alle browser uitgeschakeld en Edge geinstalleerd. Dan werkt het wel. Soms moet je nog wel een keer opnieuw de domeinnaam intypen na de melding. Maar dan krijg je wel alle sites te zien. 


Reageer