Skip to main content
Beantwoord

KPN virus scanner kan ik niet meer installeren op telefoon

  • 19 July 2024
  • 5 reacties
  • 115 keer bekeken

Krijg een fout 0 bij scannen op virus middels KPN Veilig Virusscanner.

Zowel op mijn telefoon als tablet dezelfde melding.

Op mijn tablet nog wel de melding KPN Veilig Virusscanner actief

Of dat klopt vraag ik mij nu af.

De KPN Veilig Virusscanner app van mijn telefoon verwijderd om opnieuw de app te installeren. Nu krijg ik op mijn telefoon de melding dat het niet mogelijk is om op dit apparaat de KPN Veilig Virusscanner app te installeren.

Mijn telefoon heeft android 9 mijn tablet Android 8.x.x

Bij een update van de app lijkt me dat je compatible een hogere versie moet opleveren. Je kan de gebruiker toch niet opzadelen met aanschaf van nieuwe apperaten voor mij dus telefoon 2x en tablet.

In eerdere topics las ik dat meerdere gebruikers een probleem kregen na update .

 

 

Je kan de gebruiker toch niet opzadelen met aanschaf van nieuwe apperaten...

Het is spijtig, maar het gebeurt gewoon. Windows 10 word aan het einde van volgend jaar ook niet meer ondersteund. Heel veel systemen kunnen niet geüpdate worden naar Windows 11. Dus men moet nieuwe apparatuur aanschaffen. Het gebeurt gewoon. Zo werkt het helaas.


Hallo @Eblaw ,

Onlangs zijn de minimale vereisten aangepast.

F-secure ondersteunt bv sinds kort geen Android 8 en Android 9 meer. Dit zijn de huidige minimale vereisten: 

Technische gegevens

Ondersteunde platforms

  • Windows 10 versie 21H2 of later

  • Windows 11

  • macOS 12 (Monterey) of later

  • iOS 16 of later

  • Android 10 of later

  • ARM-tablets worden niet ondersteund

 

bron:  https://www.f-secure.com/nl/internet-security

 


Bedankt voor de snelle reactie.. ok .. heb dus verouderde apparatuur.

Toch vreemd van KPN zelf .

Ik neem een dienst af van KPN nl. KPN Veilig Virusscanner voor 12 apparaten en blijkbaar werkt de virusscanner al twee maanden na een update niet meer.

Ik heb geen waarschuwing van KPN gezien of heb ik wat gemist.

 


Bedankt voor de snelle reactie.. ok .. heb dus verouderde apparatuur.

Ik heb geen waarschuwing van KPN gezien of heb ik wat gemist.

 

Klopt, dat is nooit gemeld. Maar mede op mijn aandringen wordt het nu wel vermeld in de kennisbank van dit forum: 

Zelf hadden wij thuis overigens dezelfde soort ervaringen. Wij hebben KPN Veilig nu overal van onze apparaten verwijderd. 


Ik heb geen waarschuwing van KPN gezien of heb ik wat gemist.

KPN weet niet welke Android versie u heeft. En KPN Veilig is ook niet door KPN zelf ontwikkeld. 


Reageer