Skip to main content

De KPN Virusscannerapp heb ik op mijn tablet en mobiel geïnstalleerd. Mijn tablet wordt automatisch gescand.  Mijn mobiel niet,  alleen handmatig. De instellingen zijn op de beide apparaten hetzelfde. Tenzij ik iets over het hoofd zie. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Hoi ​@Marja K. Is de app wel up to date op dit moment? Kan je aangeven welke versie en toestel je in gebruik hebt? Dan denk ik even met je mee. Wellicht dat een herinstallatie van de app ook nog uitkomst kan bieden.

Dag Remco. De app is up to date. Ik heb hem ook nog eens gisteren opnieuw geïnstalleerd. Toen werd meteen een handmatige scan uitgevoerd, zonder dat ik dat gevraagd had. Tot nu is geen automatische scan uitgevoerd. 

Mijn mobiel is een Samsung a52s. Het enige verschil met mijn tablet is dat ik mijn tablet dagelijks uitschakel en mijn mobiel niet.

Dag Remco. Nog even een aanvulling. Mijn mobiele telefoon is even uit geweest i.v.m. met een update van Android. En wat blijkt, daarna werd een automatische scan uitgevoerd. Het lijkt er dus sterk op dat automatisch scannen uitgevoerd wordt als een apparaat, na uitschakeling, weer ingeschakeld is.

Pakt hij nu het scannen dan in zijn geheel weer automatisch op dan? Kun je in de instellingen nog een planning maken eventueel?

Nee, het automatisch scannen is niet opgepakt. Bij de instellingen in de app zie ik niet de mogelijkheid om een planning te maken.

Ik heb even iemand gevraagd met een iPhone en volgens mij scant hij alleen wanneer er iets gedownload wordt of wanneer het toestel aan de lader ligt. Dus je bent wel beveiligd!

Zo zien de instellingen er bij mij ook uit. Een automatische scan wordt niet uitgevoerd als hij aan de oplader ligt.

Zoals het daar staat lijkt het meer een advies dan dat het automatisch gebeurt. Alleen nieuwe apps en bestanden worden automatisch gescand.

Reageer