Skip to main content

Ik kreeg een PB van KPN webcare of ik tevreden was met het antwoord op een vraag die ik onlangs op het forum had gesteld.

Als ik echter op de link klik word de website geblokkeerd omdat de website van kpn.mopinion.com op een blocklist voorkomt.

 

kpn.mopinion.com op blocklist

Aan KPN Webcare: Ja ik was blij en tevreden met het uitgebreide antwoord van enkele forumleden hier 👍

 

Hoi @Random-NG, wat gek dat je die melding krijgt! Die pagina wordt niet geblokkeerd als ik 'm zelf probeer. Heb je mogelijk een plugin of een virusscanner die de pagina te actief blokkeert? Het kan zijn dat de pagina wel laadt als je die uitzet of een uitzondering geeft, zodat je je beoordeling alsnog daar kunt invullen 🙂


Hoi @Jasper van KPN ,

 

Ik heb pfSense pfBlocker geïnstalleerd, met een aantal standaard blocklists, die dit tegenhoud.

Ik kan dat uiteraard uitzetten maar dit word niet voor niets gedetecteerd lijkt me dus ik ben niet happig zo'n melding te negeren.

 

Als je beveiliging gaat uitzetten als er een website niet doorgelaten word heeft die hele beveiliging geen zin dan kan je ook anti virus en firewalls gaan uitzetten bij wijze van.

 

Ik wilde met mijn bericht KPN vertellen dat dit gebeurd in de hoop dat ze het probleem oplossen.

Dat lijkt me een betere oplossing.

 

Bedankt voor je reactie.


 

Het domain mopinion.com komt voor op een blocklist die ads and tracking hosts verzameld.

 

 

 


Wij kunnen dat niet aanpassen, zoals je in je screenshot ziet is het een pagina van mopinion. Dat is een dienst die wij daarvoor gebruiken, op de werking van die pagina hebben wij geen invloed. Mocht het mogelijk zijn om het vrij te geven, dan kan je die pagina bekijken en je beoordeling invullen.


Heel veel van zulk soort survey websites komen op blocklists voor omdat de makers van dergelijke blocklists zulk soort sites zien als spam/phishing. En niet geheel onterecht. Dergelijke sites verzamelen privégegevens die vervolgens stiekum doorverkopen.

KPN kan hier wat aan doen door gewoon zelf die servey te maken en op hun eigen domein te hosten. Maar daar heeft KPN geen zin in. Want dat kost geld. Terwijl het zowat gratis is als je zo'n servey laat verzorgen door zo'n phishing bedrijf. Er word dan betaalt met de privégegevens van de klanten. 

Bij mij word de site geblokkeerd door Adguard.

Pihole zal precies hetzelfde doen. Adblock Plus waarschijnlijk ook.