Skip to main content

Vanaf vandaag 26-8-2022 blokkeert KPNveilig ineens alle webpagina's van kranten die onder DPGMedia.nl vallen, zoals AD, Volkskrant. Nu 11.11 is het plotseling weer goed. Heb veilig websurfen uitgeschakeld , krijg dan wel toegang. Nu weer ingeschakeld en krijg ook nu wel toegang. Onbegrijpelijk en onbetrouwbaar!

Dank voor uw reactie. Ik ga er vanuit dat KPN (Veilig) dit samen met F-secure gaat oplossen. KPN Veilig is immers gebaseerd op F-secure. (KPN Veilig, “Powered by F-secure) Ik ben een leek maar denk dat er ergens iets te scherp staat afgesteld. Er worden volgens mij veel meer sites geblokkeerd dan voorheen. Ik kon zelfs Firefox niet updaten en ook sites van  bijv. restaurants werden geblokkeerd. Uiteindelijk lukte dit door aan te geven dat ik deze sites wilde toevoegen als sites die ik wil gebruiken. Volgens mij is dit niet de manier waarop KPN Veilig dient te functioneren. We zullen zien.

 


Dag allemaal,

 

Ik gebruik Firefox als browser en heb het euvel kunnen verhelpen door de desbetreffende add-on te “debuggen”.

Klik op het menu ikoontje rechts boveninje browserscherm (de drie streepjes) > klik op “Add-ons en Thema's “ > Extensies > klik op “Uw extensies beheren” . Er verschijnt een menu met verschillende opties. Kies: “Add-ons debuggen”. Scroll naar beneden totdat je bijvoorbeeld de website van www.nu.nl ziet. Klik op starten. Sluit het venster en de browser. Surf opnieuw naar de website. Als het goed is wordt de pagina nu wel goed geladen. Succes! 🙂. En laat graag een reactie achter op het forum als het probleem is  verholpen.

Gr. “Miss Bean”


Dag Miss Bean,

Dank voor je inbreng.
Je oplossing om de desbetreffende add-on te debuggen uitgeprobeerd. Waarschijnlijk heb je alleen gekeken naar de website van NU.nl . Daar heb ik geen probleem met KPN Veilig als ik deze webpagina oproep. Maar het is dan ook de enige website van DPG Media die geen probleem geeft door blokkering. Websites als AD , Volkskrant en andere media die onder de parapluie hangen van DPG Media zijn onbereikbaar met KPN Veilig ingeschakeld. Dus wel een reactie, ook al is het probleem niet verholpen. Kijk daarom ook naar de nieuwe topic   KPN Veilig blokkeert weer sites, zoals AD.nl  van hccwch .

Groet,  RudolfV1

 


Op een door mij ingediende klacht kreeg ik van het team Conflictbemiddeling van XS4ALL het volgende antwoord.

"…..F-secure en Firefox
KPN Veilig is hetzelfde programma dat XS4ALL leverde, F-Secure, alleen met een andere naam en iets ander uiterlijk. Ik heb begrepen van de technische Helpdesk dat F-Secure niet zo goed werkt met Firefox. De verwachting is dat u bij een andere browser icm F-Secure minder hinder zal ondervinden. Als u erg gehecht bent aan Firefox, kunt u ook in plaats van F-Secure een adblocker gebruiken zoals ‘Ublock Origin’ in combinatie met Firefox. Deze zal een soortgelijke mate van bescherming bieden.

 

Tot slot wil ik nog vermelden dat sommige websites, zoals die van DPG-media, bepaalde configuraties hebben in hun cookie- cq. websitebeleid die verouderd zijn. F-Secure kan daarom dergelijke website aanmerken als gevaarlijk. Het is niet de verwachting dat F-Secure hier iets aan zal veranderen. Voor nadere vragen hierover kunt u, naast onze helpdesk, ook direct terecht bij de helpdesk van F-Secure: 020-2416884.

 

Naar aanleiding van dit antwoord heb ik zojuist telefonisch contact gehad met een medewerker van de helpdesk van F-Secure.

Deze medewerker deelde mij mede, dat hij mij niet kon helpen, ik moest bij KPN zijn. Bovendien deelde hij mede, dat F-Secure geen probleem heeft met Firefox. Het probleem ligt volgens hem bij KPN. F-Secure heeft haar product verkocht aan KPN die het onder de naam KPN Veilig in de markt heeft gezet. KPN Veilig is weliswaar gebaseerd op F-Secure maar het is niet het echte F-Secure. KPN heeft zelf aan F-Secure gesleuteld.

 

Als tijdelijke oplossing heb ik vervolgens KPN Veilig van de PC verwijderd en AVG geïnstalleerd.

Met Firefox kan ik nu weer sites zoals Marktplaats en websites van DPG media benaderen. Ik heb geen blokkades meer gezien.

Ik vertrouw er nog steeds op dat KPN, met al zijn aanwezige deskundigheid, e.e.a. gaat herstellen.

 

 

 

 

 

 


F-Secure heeft haar product verkocht aan KPN die het onder de naam KPN Veilig in de markt heeft gezet. KPN Veilig is weliswaar gebaseerd op F-Secure maar het is niet het echte F-Secure. KPN heeft zelf aan F-Secure gesleuteld.

Wat een onzin, ja het heeft een ander jasje maar onder de motorkap is het 100% F-Secure.


" kunt u ook in plaats van F-Secure een adblocker gebruiken

 

Onzin-antwoord, erg onkundig als dit door XS4All wordt beweerd. F-Secure/KPNVeililg is géén adblocker. Dat is iets heel anders.