Skip to main content

Vanaf vandaag 26-8-2022 blokkeert KPNveilig ineens alle webpagina's van kranten die onder DPGMedia.nl vallen, zoals AD, Volkskrant. Nu 11.11 is het plotseling weer goed. Heb veilig websurfen uitgeschakeld , krijg dan wel toegang. Nu weer ingeschakeld en krijg ook nu wel toegang. Onbegrijpelijk en onbetrouwbaar!

Dank voor uw reactie. Ik ga er vanuit dat KPN (Veilig) dit samen met F-secure gaat oplossen. KPN Veilig is immers gebaseerd op F-secure. (KPN Veilig, “Powered by F-secure) Ik ben een leek maar denk dat er ergens iets te scherp staat afgesteld. Er worden volgens mij veel meer sites geblokkeerd dan voorheen. Ik kon zelfs Firefox niet updaten en ook sites van  bijv. restaurants werden geblokkeerd. Uiteindelijk lukte dit door aan te geven dat ik deze sites wilde toevoegen als sites die ik wil gebruiken. Volgens mij is dit niet de manier waarop KPN Veilig dient te functioneren. We zullen zien.

 


Dag allemaal,

 

Ik gebruik Firefox als browser en heb het euvel kunnen verhelpen door de desbetreffende add-on te “debuggen”.

Klik op het menu ikoontje rechts boveninje browserscherm (de drie streepjes) > klik op “Add-ons en Thema's “ > Extensies > klik op “Uw extensies beheren” . Er verschijnt een menu met verschillende opties. Kies: “Add-ons debuggen”. Scroll naar beneden totdat je bijvoorbeeld de website van www.nu.nl ziet. Klik op starten. Sluit het venster en de browser. Surf opnieuw naar de website. Als het goed is wordt de pagina nu wel goed geladen. Succes! 🙂. En laat graag een reactie achter op het forum als het probleem is  verholpen.

Gr. “Miss Bean”


Dag Miss Bean,

Dank voor je inbreng.