Skip to main content

Hallo,

 

Mijn partner heeft gister smsjes gekregen van KPN over dat we nieuwe apparatuur zouden krijgen voor de tv. Er werd aangegeven dat we deze spullen moesten ophalen in Peize (wij wonen daar ver vandaan) en dat we onze “oude” spullen ergens anders moeten afleveren. Vandaag kwam er nog een smsje achteraan van PostNL. 
 

Nu is het zo dat het telefoonnummer van mijn partner niet bekend is bij KPN, dus wij gingen uit van phising. Maar de smsjes lijken te echt. Is dit phishing of heeft iemand een verkeerd telefoonnummer doorgegeven? Wij hebben geen idee meer. 

Als jou een actie wordt gevraagd, om bijv. naar een website te gaan (wat je met gezond verstand uiteraard niet doet), of iets door moet geven (wat je ook niet doet), dan is het een phishingactie. 

Ik ga ervan uit dat iemand jouw nummer perongeluk heeft ingevuld. 

 


Hoi @LisanneGijben . Ik vermoed inderdaad dat er in onze systemen een verkeerd mobiel nummer is genoteerd. 

Ik kan nog een poging doen om het te achterhalen.  Zou je in dat geval je mobiele nummer in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven?  Ik kan je geen garantie geven omdat het nummer ook éénmalig in een technische tool gezet kan zijn.  Maar ik kan het altijd proberen.