Skip to main content

Krijg mail dat Mijn wachtwoord paar keer verkeerd is ingevoerd wat ik niet weet is deze mail wel echt komt van kpn mail ik twijfel hieraan kunt u mij antwoordt opgeven 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

 

Hallo @Stefanus1504 wat staat er achter de @ in de mail, bijv. Kpn.com of kpn.nl of iets anders?

Er zou alleen kpn.com achter het apestaartje mogen staan en dan is het nog niet zeker dat het te vertrouwen is,want ik weet niet of kpn űberhaupt een mail stuurt bij een aantal maal fout wachtwoord.

 


Hoi @Stefanus1504, welkom op het forum. De manier waarop je de mail beschrijft doet bij mij in eerste instantie wat alarmbellen afgaan. Ik heb net als Jan het vermoeden dat het een phishing mail is, dat het niet echt van ons komt maar dat mensen op die manier jouw gegevens proberen te achterhalen. Ik ben net als hem benieuwd wat er achter de @ in het adres staat waar je de mail van kreeg. Op onze website hebben we een pagina over het herkennen van valse e-mail. Ook worden daar een aantal voorbeelden genoemd van phishing mails, als de mail die jij hebt gekregen niet aan die voorwaarden voldoet en er nog niet staat kan je deze ook doorsturen zoals daar beschreven.


Hoi @Stefanus1504, we hebben geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dat betekent is dat het duidelijk is geworden. Als we je er meer over kunnen vertellen weet je ons te vinden.


Krijg ook zo'n mail. Afzender ***  lijkt legitiem adres


Dat is geen legitiem adres @Maanxl. Als wij iets mailen komt het van een @kpn.com adres, niet van dat adres. Zie ook deze pagina met meer tips om valse e-mail te herkennen: Wat is een phishing mail?