Skip to main content

Ik heb de onderstaande mail ontvangen van campagne@kpn.com is deze echt of…..

 

Je internetsnelheid verhogen we tot 1 Gbit/s. Helemaal gratis!
Je hebt op dit moment een internetabonnement met een snelheid van 100 Mbit/s. Binnenkort verhogen we de snelheid gratis tot 1 Gbit/s. Gewoon omdat we blij met je zijn. En je betaalt niets extra's.
 
Hogere snelheid, dezelfde prijs
Je internetsnelheid verhogen we binnen 7 dagen. Daar hoef je niets voor te doen. Alles blijft hetzelfde, dus ook je contract. Op je eerstvolgende factuur zie je deze extra snelheid staan, voor dezelfde prijs per maand.
Je krijgt nog een bevestigingsmail van ons
Vanaf dat moment kun je sneller internetten. Is je internet niet sneller, reset dan je modem.

Veel plezier online!

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

Hallo @Gertjan 2602 

 

Dat is echt, de mail komt van een @kpn.com e-mailadres.
Er staat dat je niets hoeft te doen en je vanzelf de hogere snelheid krijgt.

Als het phishing zou zijn dan wordt er om je gegevens gevraagd of je moet zogenaamd op een valse (op KPN lijkende) website inloggen met je KPN ID of e-mailgegevens.


Hallo,

Raar dat ik na 8 dagen nog steeds op mijn oude snelheid zit en nog geen mailtje heb ontvangen als bevestiging we wachten rustig af.

 

Gertjan 


Het duurt soms wel eens wat langer, een tijd geleden waren er meer forumgebruikers die na een week ook nog niets gehoord hadden, bij de meeste was het een week later wel doorgevoerd dacht ik.

Die 7 dagen zijn soms iets te optimistisch.


Afkomstig e-mail adres zegt niks ik krijg ook e-mails van de ABN dat ik me bankpas kan afhalen afkomstig van een echt e-mail adres van de ABN maar is toch phising. terwijl ik niet bij ABN zit.

Zou zeggen wacht tot een moderator het juiste antwoord geeft erop.


Afkomstig e-mail adres zegt niks ik krijg ook e-mails van de ABN dat ik me bankpas kan afhalen afkomstig van een echt e-mail adres van de ABN maar is toch phising. terwijl ik niet bij ABN zit.

Zou zeggen wacht tot een moderator het juiste antwoord geeft erop.

campagne(at)kpn.com is een geldig mailadres van KPN @MennoG78 

 


Afkomstig e-mail adres zegt niks ik krijg ook e-mails van de ABN dat ik me bankpas kan afhalen afkomstig van een echt e-mail adres van de ABN maar is toch phising. terwijl ik niet bij ABN zit.

Zou zeggen wacht tot een moderator het juiste antwoord geeft erop.

Wat zou in jouw ogen een phishing actie zijn, zonder dat iemand iets hoeft te doen, dan enkel af te wachten? 

 


Afkomstig e-mail adres zegt niks ik krijg ook e-mails van de ABN dat ik me bankpas kan afhalen afkomstig van een echt e-mail adres van de ABN maar is toch phising. terwijl ik niet bij ABN zit.

Zou zeggen wacht tot een moderator het juiste antwoord geeft erop.

campagne(at)kpn.com is een geldig mailadres van KPN @MennoG78 

 

Wat ik bedoel is dat de opmerking geldig email adres nergens op slaat.

Ik krijg genoeg Phising mails met echte email adressen kan je gewoon een reply sturen en kreeg ik antwoord dat het niet klopt (uit mijn voorbeeld van ABN)


Wat ik er mee wil zeggen is dat je er niet vanuit moet gaan dat als er een echt email adres staat het ook daadwerkelijk echt is


@MennoG78 Wat zou in jouw ogen een phishing actie zijn, zonder dat iemand iets hoeft te doen, dan enkel af te wachten? 

Een mail van de ABN om een bankpas om te wisselen, daar zit vorm van een menselijke uit te voeren actie in. In een simpele mail waarin een klant wordt gemeld dat er vanzelf een snelheidsverhoging eraan komt, daar kan ik geen phishingactie uithalen. 

 

 


Ik zit al een tijdje te ‘vissen’ naar ook een gelijksoortige mail van KPN maar helaas, de stap van 100 Mb naar 1Gb gaat mij €13,50 p/m. kosten. Maar ……. ik blijf in gespannen afwachting 🤗 😊


@MennoG78 Wat zou in jouw ogen een phishing actie zijn, zonder dat iemand iets hoeft te doen, dan enkel af te wachten? 

Een mail van de ABN om een bankpas om te wisselen, daar zit vorm van een menselijke uit te voeren actie in. In een simpele mail waarin een klant wordt gemeld dat er vanzelf een snelheidsverhoging eraan komt, daar kan ik geen phishingactie uithalen. 

 

 

Waar zie jij staan dat IK zeg dat het een phising actie is?

Nergens!

Maar wat ik wilde aantonen nogmaals is dat echte email adressen niets zeggen.

 

Daarom moet een moderator maar aangeven of dit een echte email is vanuit KPN.

Ken meer mensen met 100 mbit maar die hebben geen email gehad.


KPN beweert dat heel stellig op zijn website @MennoG78 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm

 

 


​KPN beweert dat heel stellig op zijn website @MennoG78 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm

 

 

Mogen ze dat wel eens bijstellen ;)

Met de juiste programma's kan ik ook een email sturen vanaf campagnes@kpn.com  als afzender


Laat KPN gewoon iedereen waar dit technisch mogelijk is een 1Gb verbinding geven, dan zijn dit soort topic’s en discussies overbodig .


Mogen ze dat wel eens bijstellen ;)

Nee hoor, daar hoeft niets bijgesteld te worden :)

 

Met de juiste programma's kan ik ook een email sturen vanaf campagnes@kpn.com  als afzender

 

Zeker kan dat, en dankzij DMARC wordt die mail vervolgens door iedereen geweigerd, en zal niemand hem ontvangen. Je geeft ook wat voorbeelden van de abn, en ik twijfel ook echt of dat vanaf het officiele abn domein gestuurd is, of dat het simpelweg iets is wat er op lijkt.


dan heeft abn het niet op orde ontvang regelmatig van deze emails vanaf bestaande emails.

Maar laten we weer on topic gaan zou fijn zijn dat dit bevestigd wordt dat deze emails echt zijn en of dit select groepje is of iedereen het krijgt


Hi @Gertjan 2602,

Ik zie dat de community je al uit heeft gelegd dat dit een echt mail van KPN is, maar ook dat het even iets langer kan duren voordat je de 1GB snelheid daadwerkelijk gaat ontvangen. Hopelijk kan je er inmiddels gebruik van maken!


Raymondt schreef:

Zeker kan dat, en dankzij DMARC wordt die mail vervolgens door iedereen geweigerd, en zal niemand hem ontvangen.

Weet je dat zeker @Raymondt? Volgens mij zijn er nog legio mailproviders die helemaal geen DMARC controle doen.


@Maja van KPN helaas nog niet maar ik had ook niet verwacht dat het in het weekend zou gebeuren.

Maar zoals gezegd we wachten rustig af.


Weet je dat zeker@Raymondt? Volgens mij zijn er nog legio mailproviders die helemaal geen DMARC controle doen.

 

Ze zijn er nog bij, dat klopt. Hoe die verhoudingen precies liggen (wie wel en wie nog niet) weet ik niet (want als je daarover een goed beeld van de verhoudingen wil krijgen, moet je het aantal gebruikers ervan ook meenemen daarin). In dit geval gaat het om een statement die we doen waarbij het gaat om onze mails, die we sturen naar onze klanten. Die zullen voornamelijk hun mail van ons ontvangen op hun KPN mailadres, of bij een van de grotere providers die het al wel op orde hebben.


Raymondt schreef:

In dit geval gaat het om een statement die we doen waarbij het gaat om onze mails, die we sturen naar onze klanten.

Ik denk dat het dan verstandig is om die nuance ook in dat statement aan te brengen.


@Maja van KPN kan jij misschien op weg helpen ik ben bang dat er iets mis is gegaan ik heb ook deze week niks vernomen! Bij wie moet ik deze vraag stellen.

Alvast bedankt 


Hmm, duurt nu wel lang inderdaad. Ik ga intern even op zoek naar iemand die me meer kan vertellen over deze actie. Als ik meer weet, laat ik dat hier weten!


Helemaal top.


Ik heb nog geen reactie ontvangen @Gertjan 2602, maar heb ook niet inzichtelijk of de collega die ik aan zijn jasje getrokken heb wel aan het werk is geweest afgelopen week. Is er bij jou misschien al wat veranderd in tussentijd? 


@Maja van KPN er licht nu sinds dinsdag avond een klacht maar verder kom ik ook niet. Wel erg voor een bedrijf waar je indirect voor werkt zo met mensen omgaat.