Skip to main content
Antwoord

Melding Abuse Team na inschakelen DMZ

• September 9, 2025
  • 6 reacties
  • 189 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag,
Ik heb sinds kort een hobby server thuis staan en heb op mijn modem DMZ aan gezet op het IP van de server. Nu na 2 weken ontvang ik van KPN de melding dat ik dit zo spoedig mogelijk moet uitzetten anders zou mijn netwerk worden uitgeschakeld. Mijn vraag is nu, kan ik nu wel los poorten openen zonder dat ik gelijk een melding krijg over dat er een aanval kan worden gepleegd op mijn internet? 

Beste antwoord door joey92

​@Jochem Veerman 

met DMZ zet je eigenlijk jou hele server gewoon open voor het internet. dit wil je niet, zet deze dus z.s.m. weer uit. je kunt uiteraard wel gewoon losse poorten open zetten voor de server die je nodig hebt. hier zul je ook geen melding van krijgen van het ABUSE team.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 9, 2025

Beste ​@Jochem Veerman je kunt alles doen, behalve DMZ aan laten staan, zet DMZ per omgaande uit.

Het bewakingscentrum van KPN controleert 24/7 de integriteit van haar netwerk, als dat in gevaar dreigt te komen, wordt er onmiddelijk ingegrepen, dit om haar netwerk en de klanten die er gebruik van maken te beschermen.

UPnP en DMZ zijn zeer gevaarlijke toepassingen, net als WPS en dienen waar mogelijk vermeden, lees uitgeschakeld te blijven.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 9, 2025

​@Jochem Veerman 

met DMZ zet je eigenlijk jou hele server gewoon open voor het internet. dit wil je niet, zet deze dus z.s.m. weer uit. je kunt uiteraard wel gewoon losse poorten open zetten voor de server die je nodig hebt. hier zul je ook geen melding van krijgen van het ABUSE team.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Bedankt ​@joey92 en ​@JanD, ik ga alle losse poorten open zetten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 11, 2025

Hoi ​@Jochem Veerman. Welkom op de KPN Community! Het is altijd leuk om een beetje te hobby’en met een eigen server. Wel zou ik het advies van ​@joey92 opvolgen en de juiste poorten openzetten. Dat geeft ook het gewenste resultaat qua bereikbaarheid voor je server en helpt wat beter om kwaadwillenden niet al te veel in de hand te werken. Is dat inmiddels al gelukt? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2025

Zeker, alsnog bedankt voor je reactie!

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 2, 2025

​@Jochem Veerman 

DMZ is geen echte DMZ bij KPN apparatuur. 
DMZ host of in Fritz!boxtaal Exposed host is beter.
Er is is veel verwarring, omdat je bij een server wel een echte DMZ gebruikt bij bv een webserver, juist om je interne netwerk te beschermen, alleen de DMZ in de apparatuur van KPN regelt dit niet op die manier. 
Â