Skip to main content
Antwoord

Melding over virus database updaten van KPN Veilig blijft terugkomen

• October 31, 2025
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een aantal weken krijg ik steeds melding dat de virus-database verouderd is en moet worden vernieuwd.
Als ik dat dan handmatig doe dan wordt in dezelfde seconde gemeld dat dat is gebeurt en even later krijg ik weer de melding dat ik moet updaten.
De virusscanner lijkt voor de rest goed te werken maar ik wordt een beetje moe van die meldingen.
Ik had eerst MalWareBytes ook naast F-Secure draaien ( al een paar jaar) en dat heb ik nu verwijderd als proef maar de meldingen blijven.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@JeeBeeTee. welkom allereerst bij onze community. 

Nou, je bent in ieder geval goed bezig met de beveiliging aangezien je eerst 2 naast elkaar had. Dat is niet nodig. Ik vermoed dat daar iets niet goed is gegaan nadat je MalWareBytes hebt verwijderd. 

Zou je KPN Veilig willen verwijderen en  daarna opnieuw installeren? 

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Hi ​@JeeBeeTee. welkom allereerst bij onze community. 

Nou, je bent in ieder geval goed bezig met de beveiliging aangezien je eerst 2 naast elkaar had. Dat is niet nodig. Ik vermoed dat daar iets niet goed is gegaan nadat je MalWareBytes hebt verwijderd. 

Zou je KPN Veilig willen verwijderen en  daarna opnieuw installeren? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 2, 2025

Alex, nu ben ik helemaal van de rgen in de drup.
Heb KPN Veilig verwijderd maar kan niet opnieuw installeren.
Krijg gezeur over dat ik edge webview 2 moet installeren,
Dat heb ik gedaan maar blijf nu onderstaande foutmelding krijgen terwijl ik edge webview 2 al wel heb geinstaleerd.
Kom nu niet verder en heb nu dus helemaal geen virusscanner meer. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 5, 2025

Dit is wel bijzonder, kan het ook niet helemaal plaatsen. Zou je eens onderstaande stappen willen proberen?

1. Sluit Microsoft Edge volledig af (inclusief de processen die in de Taakbeheer draaien).
  2. Ga naar Start > Instellingen > Apps > Geïnstalleerde apps.
  3. Zoek naar Microsoft Edge WebView2 Runtime in de lijst.
  4. Klik op de drie puntjes en selecteer Wijzigen.
  5. Klik op Herstellen en volg de instructies op het scherm. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Alex,
Ik heb in eerste instantie na mijn laatse bericht KPN Veilig helemaal verwijder en Avast geinstalleerd om in ieder geval iets te hebben.
Gisteren opnieuw geprobeerd F-Secure te installeren en nu werkte de installatie wel dus op dit moment draai ik weer F-Secure en tot nu toe lijkt alles OK.
Bedankt voor je hulp tot nu toe en ik wacht maar ff af of alles nu weer goed is.
Vraag me wel af of het probleem in eerste instantie in Malwarebytes heeft gezeten want ik draai dat al 3 jaar naast F-Secure., maar goed als F-Secure ook Malware afvangt dan zeg ik mijn abonnement op MB op scheelt weer €€ 

Nogmaals dank,

Hans Taverne

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 6, 2025

Alex,
Ik heb in eerste instantie na mijn laatse bericht KPN Veilig helemaal verwijder en Avast geinstalleerd om in ieder geval iets te hebben.
Gisteren opnieuw geprobeerd F-Secure te installeren en nu werkte de installatie wel dus op dit moment draai ik weer F-Secure en tot nu toe lijkt alles OK.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen waar dit aan heeft gelegen, het kan zijn dat die 2 toch ergens botsten. Het goede nieuws is dat het nu in ieder geval goed werkt. 

Dankjewel voor de terugkoppeling hier. En geen dank nodig, graag gedaan.Â