Skip to main content
Antwoord

Mijn internet is geblokkeerd maar ik kan geen virussen vinden

• May 5, 2025
  • 12 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik heb de enige computer thuis gescand met Malwarebytes, maar er werd niet vastgesteld dat deze geïnfecteerd was. Eset Online Scanner vond ook geen virussen. Na de installatie van AVG internet security en een uitgebreide scan vertoonde het ook geen problemen.

Beste antwoord door Chrizziey

Is ADW cleaner ook gedraaid? Als alle computers in huis voor de rest schoon zijn, zou je contact op kunnen nemen met abuse@kpn.com.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/geblokkeerd-abuse

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• May 5, 2025

@Roman851 Kan je meer informatie geven zodat community leden je beter kunnen helpen? Welk modem heb je, wat voor internet abonnement heb je, hoe is de pc verbonden en welke melding krijg je dat het internet geblokkeerd is? Je kunt bepaalde informatie ook in jouw community profiel zetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Ik heb een bericht ontvangen van abuse kpn. Ik heb de computer gescand met de programma's die in de e-mail werden genoemd. 
Geen van de programma's heeft malware of virussen gevonden.

• May 5, 2025

En je mobiel en tablet? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

Beste ​@Roman851 wat heeft abuse vastgesteld op jouw verbinding  en welke maatregelen werden geadviseerd? 

Kun je een screenshot van de mail plaatsen met je eigen gegevens weggepoetst?

Abuse grijpt alléén in als de integriteit van het KPN netwerk gevaar loopt en dat is blijkbaar het geval als jij verbinding hebt met internet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Ze haalden een paar programma's tevoorschijn om te kijken of er iets op de computer stond, maar eerst scanden ze de computer via internet om te kijken of er iets ontbrak.

eset online scanner - nikt gewonden

malwarebytes - niks 

cleanset - niks 

avg internet security - niks

Comodo antivirus - niks

windows -SFC /scannow  niks gevonden  nu heb ik start MRT 

Forum|alt.badge.img+16
  • Antwoord
  • May 5, 2025

Is ADW cleaner ook gedraaid? Als alle computers in huis voor de rest schoon zijn, zou je contact op kunnen nemen met abuse@kpn.com.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/geblokkeerd-abuse

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

Inderdaad ​@Roman851 , mail abuse en zeg dat je alles gedaan hebt wat ze vroegen en of ze na een controle je verbinding weer vrij willen geven 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

dit was het eerste programma dat ik opstartte nadat ik het internet had doorzocht.

Ze hebben vandaag waarschijnlijk geen werk, want ik heb ze rond het middaguur een berichtje gestuurd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

In verband met de Nationale Feestdag 5 mei kan het zijn dat de bezetting minder tot geen is. ​@Roman851 

• May 5, 2025

Heb je ook nog usb sticks of externe harde schijven? Scan je die ook?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

Ik raad je aan om ook nog even HitmanPro te draaien, deze vindt vaak meer dan de antivirus scans die jij al hebt gebruikt.

https://www.hitmanpro.com/en-us