Skip to main content
Beantwoord

Mijn Samsung zegt dat Chrome protection uit staat, dat blijkt de KPN Virusscanner

• January 20, 2026
  • 10 reacties
  • 76 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb de Samsung A53

Regelmatig krijg ik de melding dat Chromeprotection uit is.

Ga ik er dan in, dan zie ik dat de KPN virusscanner uit is.

Als ik hem dan weer aan zet, dan werkt hij weer.

P.S.

Ik wil zo wie zo een andere telefoon (S25FE of A57), maar of daar dit probleem mee opgelost is, is maar de vraag. 

Of licht dit echt aan de Samsung A53?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@joop2011 

Het lijkt erop dat beide beveiligen met elkaar botsen en er daardoor telkens een conflict ontstaat.
Je gebruikt Chrome Protection een beschermlaag voor de Google Chrome browser, en daarnaast ook nog eens de KPN virusscanner, wat dus dubbelop is.

Beide botsen met elkaar, waardoor je die melding telkens te zien krijgt, en je bij het inzien in jouw smartphone ontdekt dat KPN virusscanner eruit ligt.

Als je hem dan weer aanzet, zal de virusscanner het weer even doen totdat het weer bots en hij eruit wordt gegooid.

Dus maak een keuze voor jezelf, of je gebruikt de beveiliging van Google Chrome of je maakt alleen gebruik van KPN virusscanner, maar beide geeft problemen.

Daarnaast is het ook helemaal niet nodig om beide te gebruiken, aangezien Chrome Protection vrijwel hetzelfde doet als de KPN virusscanner.

10 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@joop2011 

Het lijkt erop dat beide beveiligen met elkaar botsen en er daardoor telkens een conflict ontstaat.
Je gebruikt Chrome Protection een beschermlaag voor de Google Chrome browser, en daarnaast ook nog eens de KPN virusscanner, wat dus dubbelop is.

Beide botsen met elkaar, waardoor je die melding telkens te zien krijgt, en je bij het inzien in jouw smartphone ontdekt dat KPN virusscanner eruit ligt.

Als je hem dan weer aanzet, zal de virusscanner het weer even doen totdat het weer bots en hij eruit wordt gegooid.

Dus maak een keuze voor jezelf, of je gebruikt de beveiliging van Google Chrome of je maakt alleen gebruik van KPN virusscanner, maar beide geeft problemen.

Daarnaast is het ook helemaal niet nodig om beide te gebruiken, aangezien Chrome Protection vrijwel hetzelfde doet als de KPN virusscanner.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Dank je.

Nu even uitzoeken hoe ik Chrome Protection uitzet.

Ik KPN veilig voor 5 apparaten en voor mijn gevoel is F-Secure beter.

Maar dat kan puur een gevoels kwestie zijn.😉

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Beste ​@joop2011 , bij de rubriek instellingen subrubriek beveiliging in Chrome kun je dat aanpassen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Rubriek beveiliging in Chrome?

Bedoel je:

Scrol rechtboven naar beneden.

Kies instellingen (via het tandwieltje.

Dan zie ik wel Veiligheid en noodsituaties e klik ik daarop zie ik dit niet.

OF;

Beveiliging en privacy.

Daar zie ik:

Vergrendelscherm

Accountbeveiliging

Beveiliging van verloren apparaten

App beveiliging (staat momenteel uit)

Updates

Schermvergrendeling (staat op patroon en vingerafdrukken

Automatisch blokkeren (staat uit)

Beveilig status van apparaten

Meer beveilingsinstellingen

Of bedoel je via de browser Chrome?

Daar kan ik vinden wat Michiel aangaf, maar verder kan ik daar niets.

Zowel op mijn telefoon (nog de Samsung A53 en op de telefoon van mijn vrouw (Samsung A56)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@joop2011 

Je kunt de beveiliging in Google Chrome uitschakelen via Instellingen > Privacy en beveiliging > meer Beveiligingsinstellingen, waar je onder 'Veilig browsen' kunt kiezen voor 'Geen beveiliging’.

Of je het ook uit kunt zetten in de browser van Chrome kan ik je niet direct zeggen, maar via bovenstand stappenplan zou je het gewoon kunnen uitzetten.

Laat even weten of het je is gelukt!

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Google Chrome is toch de browser?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@joop2011 

Is het je nog allemaal gelukt?
Heb je nog de Chrome Protection kunnen uitzetten?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

Hoi ​@joop2011 

Is het je nog allemaal gelukt?
Heb je nog de Chrome Protection kunnen uitzetten?

Op de nieuwe telefoon die ik gisteren heb ontvangen (Samsung S25 FE) kreeg ik de vraag en meteen uitgezet. Daar staat het goed op.

Op de telefoon van mijn vrouw, Samsung A56, heb ik iets aangepast en moet ik even afwachten.

Mijn hartelijke dank voor alle hulp.

Groetjes,

Joop

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@joop2011 

Hartelijk dank voor je terugkoppeling.
Op je nieuwe Samsung Galaxy S25 FE kon je het gelijk uitzetten, en op het toestel van je vrouw heb je het één en ander aangepast.

Ik heb je graag mogen helpen.

MVG, Michel

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het gelukt is! En top dat je zo uitgebreid helpt ​@Michel.uit.Arnhem. 😄

Ook gefeliciteerd met je nieuwe toestel Joop! Hopelijk heb je er veel plezier van! 😁