Skip to main content

Goedemorgen, 

Ook ik wordt terug gebeld  dat ik de personen gebeld hebt. Via Messenger hulp gevraagd,  helaas kunnen hun mij niet verder helpen.

Nu zie ik op mijn factuur, dat van 2 tot 7 mei op tijden dat ik slaap ,internet is gebruikt.  9 mei 151563 KB dit getal van gebruik springt er echt uit. Ook valt mij op ,dat als ik 2x over dezelfde persoon uit mijn bestaande contact belt , en door de persoon zelf niet is opgenomen, ik vrijwel meteen terug gebeld wordt , die ik gebeld zou hebben. In beide keren zagen hun mijn nummer en geloofde dus niet dat ik hun niet gebeld had. Ook ik ben bang dat ik voor hoge kosten kom te staan. Graag advies. Gr. 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt morigineel topic]

Hoi @stampie, welkom op ons forum!
Dat andere mensen gebeld worden door jouw nummer klinkt als een geval van spoofing daarbij geeft een derde partij jouw nummer door via de nummerweergave. 
Dit is natuurlijk ontzettend vervelend maar helaas is daar niet echt een oplossing voor. 

Het verbruik van data heb ik helaas niet echt zicht op. Op je toestel kun je vaak wel inzien welke apps je data verbruiken maar ook wanneer en hoeveel.
Dit zou bijvoorbeeld een update of backup kunnen zijn van iets op je toestel.


Ik ben inmiddels naar een telecom winkel geweest, meneer heeft samen met mij gekeken of er vreemde ( dingen) te zien waren op mijn mobiel. Waarschijnlijk heeft het idd, met een up date te maken.  Terwijl er een WiFi storing was, dus mijn mobiel op 4 g is geüpdatet. Het bellen blijft een mysterie.  Even aankijken is het advies, een ander nummer is de laatste optie.  Bedankt in ieder geval voor u antwoord. Gr. Stampie