Ik kreeg gisteren een berichtje van iemand die in mijn contactenlijst staat dat ik gebeld zou hebben maar zij niet op kon nemen. Ik heb haar echter niet gebeld. De oproep staat ook niet bij mijn oproepen of in WhatsApp. Zij stuurde mij een screenshot van een berichtje dat T-Mobile waarin stond dat ze een gemiste oproep had van mij (incl nummer en tijdstip).
Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice. Hier konden ze echter niet veel zeggen over wat er aan de hand was. Ze konden wel zien dat er in mijn gegevens gebeld was naar dit nummer, maar dat er bij mijn telefoonnummer andere getallen voor stonden (530046 of 653004). Dit was het enige opmerkelijke nummer in de lijst. Als optie werd gegeven dat ik mijn telefoonnummer kon veranderen.
Aangezien ze het de bij de klantenservice niet echt zeker wisten allemaal, heb ik hetzelfde probleem voorgelegd bij een medewerker in een KPN-winkel. Hij zei dat ik het beter af kon wachten en dat het voor mij toch geen kosten oplevert aangezien ik onbeperkt bellen/sms’en heb. Pas als er naar landen buiten Europa gebeld zou worden zou dit kosten opleveren. Hij raadde dus aan de volgende factuur af te wachten om te kijken of er vaker gebeld werd met mijn nummer.
Twee verschillende meningen dus. Het veranderen van mijn nummer vind ik nogal een stap.
In andere topics heb ik gelezen over spoofing. Ik kan daar echter niet uit opmaken of dat soortgelijke gevallen zijn. Mijn ‘gesprek’ staat namelijk wél in de gegevens bij KPN en het gaat om een gesprek met één van mijn contacten.
Klopt het dat het voor mij geen kosten zal opleveren als ik het nog even aankijk tot de volgende factuur? Is het mogelijk dat iemand in mijn andere apps kan, aangezien deze persoon blijkbaar ook inzicht heeft in mijn contacten?Ik ben dus benieuwd of jullie mij kunnen vertellen wat hier aan de hand kan zijn en wat ik nu het beste kan doen. Alvast bedankt!
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board