Skip to main content

MijnKPN: Tweestapsverificatie (MFA) wordt verplicht: wat betekent dit voor jou?

• July 23, 2025
  • 357 reacties
  • 19291 keer bekeken
MijnKPN: Tweestapsverificatie (MFA) wordt verplicht: wat betekent dit voor jou?
Toon eerste bericht

357 reacties

@HeidiV alles in de browser is wel verstandig, goed uitgangspunt, en koekjes automatisch verwijderen bij verlaten 👍🏼

Ik meen dat er app er ooit bij moest halen omdat ik iets moest doen ivm internet/TV+ en storing etc… misschien dat verwijderen wel een nieuwe SMS noodzakelijk maakt om er weer in te loggen 😋

HeidiV
Topper
  • August 15, 2025

@HeidiV alles in de browser is wel verstandig, goed uitgangspunt, en koekjes automatisch verwijderen bij verlaten 👍🏼

Ik meen dat er app er ooit bij moest halen omdat ik iets moest doen ivm internet/TV+ en storing etc… misschien dat verwijderen wel een nieuwe SMS noodzakelijk maakt om er weer in te loggen 😋

Ja, klopt, als je de cookies verwijderd moet je daarna weer een code via SMS invullen, ik laat die cookies staan en dan wordt er daarna niet meer om een SMS code gevraagd (bij dat producten KPN ID).

Nou het ‘spelen met “inloggen met ANDER account” heeft een effect: het ‘niet andere -dus dit- account’ wordt tijdelijk geblokkeerd. Lekker handig!

heb de tip van ​@HeidiV mbt een nieuw account voor community only geprobeerd, was al weer vergeten hoe tenen krommend irritant dat proces is. In het kader van ‘beveiliging van je EERSTE factor’ mag je geen LANG COMPLEX random wachtwoord maken. Vervolgens alle velden ingevuld (zonder telefoonnummer uiteraard) en dan opslaan … opslaan! Uhmm hallo.. opslaan?? Nope #fail. Dus even moeten wachten na de spielerei…

het weggooien van de app zorgt er in ieder geval wel voor dat je qua inloggen vooraan moet beginnen: helpt de SMScode factor toch mooi weer mee in het beveiligen van de niet meer geïnstalleerde app! Fijn! /s

• August 15, 2025

@kvdb stelt een vraag Ik gebruik geen app, ik doe alles via een webbrowser, misschien dat dat het verschil is.

Hoe probeerde jij dat nieuwe KPN ID aan te maken ​@Rowi. ?

Dat weet ik niet meer precies.  En ik vind het wel goed verder. Het is precies wat ik had verwacht hoe dit zou gaan vooral omdat menigeen op de community inlogt met een KPN ID waar producten aan hangen.  Daardoor was dit te verwachten ondanks de eerdere berichten dat de code niet nodig zou zijn voor toegang tot de community.

Nu komt het volgende wie met zijn KPNID  inlogt in de TV app kan waarschijnlijk ook die code verwachten. Dat heb ik nog niet voorbij zien komen. 

Forum|alt.badge.img+16
  • August 17, 2025

Heeft dit ook te maken waarom mijn wachtwoord iedere 3 weken is verlopen van MijnKPN? Ik wordt er echt helemaal gek van dat ik iedere keer weer mijn wachtwoord verplicht moet veranderen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 17, 2025

Heeft dit ook te maken waarom mijn wachtwoord iedere 3 weken is verlopen van MijnKPN? Ik wordt er echt helemaal gek van dat ik iedere keer weer mijn wachtwoord verplicht moet veranderen.

@Chrizziey Ik heb dit nog nooit gehad. Lijkt mij eerder dat je een wachtwoord gebruikt die in datalekken voorbij is gekomen. Gebruik je wel een uniek en sterk wachtwoord?

Forum|alt.badge.img+16
  • August 17, 2025

@Chrizziey Ik heb dit nog nooit gehad. Lijkt mij eerder dat je een wachtwoord gebruikt die in datalekken voorbij is gekomen. Gebruik je wel een uniek en sterk wachtwoord?

Mijn wachtwoord manager maakt de wachtwoorden, altijd rond de 32 tekens. Maar iedere 20 dagen krijg ik weer de melding '’Je wachtwoord is verlopen, klik op wachtwoord vergeten om verder te gaan'’. :( 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 17, 2025

Mijn wachtwoord manager maakt de wachtwoorden, altijd rond de 32 tekens. Maar iedere 20 dagen krijg ik weer de melding '’Je wachtwoord is verlopen, klik op wachtwoord vergeten om verder te gaan'’. :( 

:O Heb je al eens gecontroleerd of jouw mail voorbij komt in haveibeenpwned.com? Voor namelijk recente leaks. Dan blijft KPN dat mogelijk elke twee weken opvragen en resetten. 

En als je niet eens in een leak zit, dan lijkt het al helemaal bugged te zijn. 

• August 18, 2025

Het zou fijn zijn als de 2 stapsverificatie ook met een buitenlands mobielnummer kan worden ingesteld. Momenteel kom ik niet meer aan mijn klantgegevens...

• Deelnemer
  • August 18, 2025

Het zou fijn zijn als de 2 stapsverificatie ook met een buitenlands mobielnummer kan worden ingesteld. Momenteel kom ik niet meer aan mijn klantgegevens...

KPN heeft eerder aangegeven dat ze een oplossing voor minder technisch begaande mensen hebben gemaakt en daarom dit niet als optie aanbieden.

Helaas peanut butter.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Nog even voor de zekerheid ​@To-Ve: Heb je geen Nederlands 06 nummer, of kom je er niet uit? Maak dan een belafspraak met onze klantenservice, zij helpen je verder met je vraag.

Nog steeds geen MFA verzoek hier hoor> nou maak ik mij minder druk om "mijn kpn" of dit forum, dan bv nu weer "gehackt bevolkingsonderzoek", veilig ben je nooit/ nergens is mijn mening 🥴.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 21, 2025

Sinds vandaag heb ik hier MFA. Moet dan scannen en kan dan via de app MijnKPN op de iPhone inloggen. Vanmiddag al een keer of vijf moeten doen. 

En dan ook steeds weer een e-mail van KPN "Nieuwe login bij KPN". 

Kun je die e-mails ook uitzetten?

Overigens kan ik sinds vandaag niet meer www.kpn.com benaderen via mijn iMac. Geen idee of dat toeval is. Dit platform lukt gelukkig wel. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, die mails zou je alleen moeten krijgen als je op een nieuw apparaat inlogt. Je hebt niet toevallig op je browser ingesteld staan dat je cache en cookies automatisch geleegd worden ​@Noordzee?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 21, 2025

Dat niet ​@Sanne van KPN , maar ik ben vanmiddag wel steeds bezig geweest met geschiedenis wissen vanwege de problemen met kpn.com. 

Ik ga eerst proberen om dat op te lossen met hulp van KPN-medewerker Vulpen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 21, 2025

Zolang het api.kpn.com cookie blijft staan krijg je geen e-mail 'nieuwe inlog' meer. Als dat cookie steeds verwijderd wordt dan wel. 

Datzelfde cookie is ook van belang voor het niet meer krijgen van de sms bij aanvinken 'onthoud dit apparaat'.

• Topper
  • August 21, 2025

Hoi,

Zit al 3 dagen op sms code te wachten voor de 2staps ..... Het werkt gewoon niet, en dat voor een mega bedrijf..... Hallo Tokio 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Kurtje, heb je de tips uit dit topic opgevolgd hiervoor? Specifiek:

Wat als ik de verificatie sms niet binnen krijg?

Dat is natuurlijk erg lastig. Controleer eerst of je het juiste mobiele telefoonnummer hebt opgegeven in MijnKPN. Ga naar profiel > account > inloggegevens > extra veilig inloggen. Controleer of deze aanstaat en of het telefoonnummer juist is.

Als dit klopt, dan kan het zijn dat de verificatie sms binnen komt in de spam. Controleer daarom ook jouw spam folder. Dit doe je zo:

Op Android:

1. Open de Berichten app.
  2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

1. Open de Berichten app.
  2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Ik ben benieuwd of het dan wel lukt

• Topper
  • August 21, 2025

Hoi Sanne,

Je had het helemaal juist,  het zat in de spam!!

Was helemaal verkeerd met mijn reactie, mijn excuus.…

Dank je 

• Deelnemer
  • August 22, 2025

Voordat er iets wordt ingevoerd zou je van een IT bedrijf als kpn mogen verwachten dat de verificatie zou werken. NEE DUS. Ik kan de code nergens invullen, Al vaker gemeld. 

Maar KPN zou KPN niet zijn als het zijn klanten links laat liggen en nergens op reageerd. SCHANDALIG

• Deelnemer
  • August 22, 2025

O ja, de optie/advies verwijderen en opnieuw installeren heeft het nog erger gemaakt. Nu werkt het passwoord ook niet meer. TIP, probeer het zelf eerst uit voordat je de klanten ermee opscheept

• Deelnemer
  • August 22, 2025

WAAR DAN ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

HOE ZO ACCOUNT VERWIJDEREN, Wat een prutsers

• Deelnemer
  • August 22, 2025

KPN, graag reactie hoe op te lossen, 

• Deelnemer
  • August 22, 2025

Veel bla bla, maar nergens de oplossing voor het probleem dat de code niet is in te vullen.

Wanneer gebeurd er wat

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 23, 2025

Veel bla bla, maar nergens de oplossing voor het probleem dat de code niet is in te vullen.

Wanneer gebeurd er wat

Wellicht toch proberen om iets constructiever te reageren?