Skip to main content

MijnKPN: Tweestapsverificatie (MFA) wordt verplicht: wat betekent dit voor jou?

• July 23, 2025
  • 357 reacties
  • 19291 keer bekeken
MijnKPN: Tweestapsverificatie (MFA) wordt verplicht: wat betekent dit voor jou?
Toon eerste bericht

357 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 23, 2025

KPN, graag reactie hoe op te lossen, 

Het lijkt op een cacheprobleem. Heb je als eens geprobeerd in te loggen via de website ?

Erwin van KPN
Moderator

@RBO1234567 frustrerend dat je het niet aan de praat krijgt.  We zijn geen helpdesk en klanten helpen elkaar hier.  Als het met de tips die we aandragen niet lukt kun je het beste een terugbelafpraak maken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Herstel* het is een bekend probleem en we zijn aan het werk om dit op te lossen! Bellen is dus niet nodig. We laten het hier weten zodra het opgelost is.

@RBO1234567 aan jou het verzoek je aan de huisregels te houden. Begrijpelijk dat het irritant is als dit niet werkt, maar meerdere berichten plaatsen met capslock die onaardig van toon zijn is hier niet de bedoeling. 

Ahhh,  eindelijk duidelijk waarom ik die irritante "inlogmails" krijg na bezoeken forum, want ik bewaar geen cookies.

Verder toch wel storend dat het inloggen met sms zoveel problemen geeft, ben blij dat ik de vraag nog niet gehad heb dan> als je de code niet eens ontvangt... irritant lijkt mij zacht uitgedrukt voor ​@RBO1234567 , snap best dat je vinger dan bij capslock blijft hangen (alhoewel die bij mij weten niet op een mobiele telefoon zit) 😉!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 23, 2025

En daarom 2FA van bijvoorbeeld Microsoft, Google, Authy. Geen gezeur met de ouderwetse sms'jes!

@bnh Niks mis met sms wat mij betreft,  probleem ligt toch echt bij kpn> ik heb nog nooit problemen gehad dat een sms-code niet door kwam cq niet werkte> dus laat ik de MFA van mijn kpn nog ff achterwege of gebruik "mijn kpn" helemaal niet meer (staat toch niets anders dan mijn telfort contract uit 2012). 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2025

"Ahhh,  eindelijk duidelijk waarom ik die irritante "inlogmails" krijg na bezoeken forum, want ik bewaar geen cookies."

Graag uitgelegd ​@LoveCatsOnly . Cookies hebben gewoon een functie juist ook bij volgende bezoeken. En zeker de api gewoon laten staan. Zo hoef ik ook vrijwel nooit opnieuw op het forum in te loggen. 

"Verder toch wel storend dat het inloggen met sms zoveel problemen geeft, ben blij dat ik de vraag nog niet gehad heb dan> als je de code niet eens ontvangt... irritant lijkt mij zacht uitgedrukt voor (...) snap best dat je vinger dan bij capslock blijft hangen (alhoewel die bij mij weten niet op een mobiele telefoon zit) 😉!"

Een mobiel heeft ook gewoon capslock LoveCatsOnly.

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels 

@PeterG 

Ja, ik log liever iedere keer in; dan dat ik die cookies laat staan, maar had dat nooit verbonden met die "inlog mails" op dit forum, dus dank 👍.

Op mij oude mobiel, noch op mijn nieuwe mobiel heb ik capslock> natuurlijk kan ik hoofdletters aanzetten, maar ik heb geen knop capslock> dus sorry; ik dacht dat dat alleen op een fysiek toetsenbord zat (ik schreef ook "naar mijn weten"), mijn excuses dan 😔!

Dat jij dit echter ook met hoofdletters zet (en niet op je lazer krijgt) is dan toch ook tegen de "forumregels", zonder hoofdletters had ik het ook wel begrepen hoor 👋.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2025

Je kunt ook gewoon uitloggen, ​@LoveCatsOnly . Daar hoeven geen cookies voor gewist.

Automatisch cookies wissen bij afsluiten van de browser kan ik zowel in Edge als Google Chrome tegenwoordig niet eens meer vinden ook.

Cookies leggen je voorkeuren vast bij (vaak) bezochte websites. Reuze praktisch dus. Je krijgt dan ook niet meer steeds de vraag of je cookies wilt goedkeuren of niet. Ook die voorkeur staat in de api.

Na iedere inlog zijn het dezelfde cookies, dus waarom wissen als ze weer zo handig zijn bij een volgende inlog. Zoals geen sms f2a en geen e-mail aankondiging. Dan zou ik toch niet zo vaak meer op het forum komen. Of überhaupt nog inloggen op Forum of MijnKPN. 

Ik zou er behoorlijk kriegelig van worden.

Handige cookies laten staan; commerciële eventueel verwijderen. Al heb ik er nooit enig nadeel van van ondervonden. Die laatsten wijs ik ook meestal af bij de vraag. Wordt alsnog cookie geplaatst maar opdat de website weet dat je ze al eens afgewezen (of goedgekeurd) hebt.

Cookies van sites waar ik per ongeluk op kom om maar een keer die wis ik voordat ik het tabblad weer sluit.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Automatisch cookies wissen bij afsluiten van de browser kan ik zowel in Edge als Google Chrome tegenwoordig niet eens meer vinden ook.

Dit is te vinden in alle Chromium-Browser (incl. Chrome+Edge)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2025

Ik zoek me suf in het oerwoud van instellingen maar ik kan het echt niet vinden in m'n Google Chrome browser op de windows 11 laptop ​@TDN .

Wel eenmalig een keertje opschonen. Bijvoorbeeld laatste uur. 

Maar steeds bij sluiten van de browser. 

Ik heb alle opties onder “privacy en beveiling” langsgelopen.

Het staat heel goed verstopt dan.

• August 24, 2025

Even over de MijnKPN app. Hier waren klachten over dat de SMS code niet ingevoerd kan worden. In dit topic en ook in andere topics.

Ik heb zojuist bij wijze van test op een Samsung A52s de MijnKPN app opnieuw geïnstalleerd. Daarbij moest ik dus opnieuw inloggen. Dat werkt gewoon op dit toestel. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Het staat heel goed verstopt dan.

Ook niet als je naar "chrome://settings/content/siteData" gaat?

Anders stappen voor stappen

Instelling → Privacy & Beveiliging → Site-instellingen → Aanvullende rechten → Aanvullende contentinstellingen → Sitegegevens op het apparaat

Bij Edge zit het onder Cookies

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2025

Aha. Tja. Nu maar gewoon je tekst deel chrome://settings/content/siteData gewoon gekopieerd en geplakt in de adres balk van een nieuw tabblad. Dan krijg ik het inderdaad wel. Dank je ​@TDN .

Maar ik vind het dus nogal een draak van een instelling. Dat is nou net niet de bedoeling van de cookies. Die zorgen er juist voor dat je volgende keren sites makkelijker kunt benaderen. En inloggen ook makkelijker. Met de api van kpn blijf je tot 24 uur na je laatste gebruik ook op het forum ingelogd.

En het schakelt dus ook die irritante e-mail uit en de sms f2a. In de bewuste browser of app.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

---

Die zorgen er juist voor dat je volgende keren sites makkelijker kunt benaderen. En inloggen ook makkelijker. Met de api van kpn blijf je tot 24 uur na je laatste gebruik ook op het forum ingelogd.

---.

Maar is het dan de bedoeling dat je ingelogd blijft, ook als je mobiel of pc uitzet? 

• August 24, 2025

Maar is het dan de bedoeling dat je ingelogd blijft, ook als je mobiel of pc uitzet? 

Ja.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Ja.

Nou, dat gebeurt bij mij dus niet. Zowel op mijn pc als op mijn mobiel moet ik de volgende ochtend elke keer opnieuw inloggen voor dit forum. Ik heb al vaak al mijn instellingen nagelopen, maar kan helaas niet vinden waar het 'm in zit.

• August 24, 2025

Ik hoef op dit forum in iedergeval nooit opnieuw in te loggen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Ik start elke dag mijn pc op met een vaste set tabbladen in Chrome. Op alle sites van die tabbladen ben ik dan meteen ingelogd, behalve op die van dit forum en die van het forum van Simyo. Op die 2 sites moet ik opnieuw inloggen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 24, 2025

Ik log me echt voortdurend in,. Als ik het forum niet open heb op de pc en ik log in via mijn mobiel, moet ik daarna opnieuw inloggen op de pc. En andersom precies hetzelfde.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gek van het inloggen. Dit topic gaat over MFA en het inloggen op onze Community klinkt meer alsof het met de cookies e.d. te maken heeft. Dus mocht dit verder uitgepluisd moeten worden, wil je hier dan een eigen topic voor aanmaken?
Kijken of we het daar dan snel opgelost hebben. 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2025

---

Die zorgen er juist voor dat je volgende keren sites makkelijker kunt benaderen. En inloggen ook makkelijker. Met de api van kpn blijf je tot 24 uur na je laatste gebruik ook op het forum ingelogd.

---.

Voor mij wel ​@Katana321 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 24, 2025

Het is best een geslaagde actie dat MFA verplicht is geworden he via sms only, vinden jullie ook niet?
De hele voorpagina en de tweede van het forum staat zowat vol met mensen die niet meer kunnen inloggen... 🙄

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen, een update: Het lijkt erop dat het issue met de loginpagina in de MijnKPN app (code wel ontvangen maar niet kunnen invullen) is opgelost!

Oftewel, het hoort nu weer te werken. Ervaar je hiermee toch nog gekke dingen, laat het dan gerust hier weten.

• Topper
  • August 25, 2025

Hi allen, een update: Het lijkt erop dat het issue met de loginpagina in de MijnKPN app (code wel ontvangen maar niet kunnen invullen) is opgelost!

Oftewel, het hoort nu weer te werken. Ervaar je hiermee toch nog gekke dingen, laat het dan gerust hier weten.

Fail Hard. Fail Fast. Fail Often.