Skip to main content
Antwoord

Moeten KPN Veilig updates handmatig worden uitgevoerd?

• January 17, 2025
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Ik heb al jaren KPN veilig op mijn* PC (MS),

* 2 laptos (1 IOS en 1 MS)

* Iphone 14  en

* Samsung S8 tablet staan.

Ik vraag me af of ik de KPN Veilig zelf moet updaten op al die apparaten.

Op alle apparatuur wordt dagelijks op de automatische wijze ge-updated.

Hoe kan ik zien op mijn op mijn MS pc en andere apparatuur zien dat ik

de laatste versie heb van KPN Veilig??

Als je iets moet doen dan graag stap voor stap uitleggen want veel kaas

heb ik in mijn leven gegeten maar niet van de PC

En dan nog een 2e vraag, is KPN veilig genoeg voor mijn apparatuur

of moet ik nog andere virusscanners laten installeren?

Wie o wie kan mij dit verduidelijken en alvast bedankt

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Bassy KPN Veilig, nu F-Secure, updated zich vanzelf, zowel via de apps op de mobiele apparaten als op een stationaire PC

Extra antivirus is onnodig, sommigen denken zelfs dat KPN Veilig niet (meer) nodig is.

Als je een Windows pc gebruikt wordt bij Windows Defender, dat standaard draait op de pc alléé en het antivirus deel uitgeschakelt en werkt KPN Veilig prima naast defender.

Een nadeel van KPN Veilig kan zijn dat je het op ieder apparaat apart moet installeren, maar het voordeel is dat het voor veel klanten gratis is.

Een alternatief heeft KPN in de vorm van Eset antivirius, dat activeer je gewoon als je een abo neemt en werkt op alle aangesloten apparaten via jouw thuisverbinding. Kost €4,49 per maand.

De huidige versie van KPN Veilig is 19.8

Succes.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• January 17, 2025

Ja.

Nee.

Sterker nog: als je dat doet word KPN Veilig waarschijnlijk uitgeschakeld. 

Zo heeft Microsoft Windows zelf standaard "Defender" als antivirus programma. Als je KPN Veilig installeert, dan word dat uitgeschakeld. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 17, 2025

Beste ​@Bassy KPN Veilig, nu F-Secure, updated zich vanzelf, zowel via de apps op de mobiele apparaten als op een stationaire PC

Extra antivirus is onnodig, sommigen denken zelfs dat KPN Veilig niet (meer) nodig is.

Als je een Windows pc gebruikt wordt bij Windows Defender, dat standaard draait op de pc alléé en het antivirus deel uitgeschakelt en werkt KPN Veilig prima naast defender.

Een nadeel van KPN Veilig kan zijn dat je het op ieder apparaat apart moet installeren, maar het voordeel is dat het voor veel klanten gratis is.

Een alternatief heeft KPN in de vorm van Eset antivirius, dat activeer je gewoon als je een abo neemt en werkt op alle aangesloten apparaten via jouw thuisverbinding. Kost €4,49 per maand.

De huidige versie van KPN Veilig is 19.8

Succes.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 17, 2025

Ja.

Nee.

Sterker nog: als je dat doet word KPN Veilig waarschijnlijk uitgeschakeld. 

Zo heeft Microsoft Windows zelf standaard "Defender" als antivirus programma. Als je KPN Veilig installeert, dan word dat uitgeschakeld. 

Dat klopt niet ​@Marlon92 , alléén het antivirusdeel van Defender wordt uitgeschakeld, de rest van Defender blijft gewoon werken.

• January 17, 2025

Dat klopt niet ​@Marlon92 , alléén het antivirusdeel van Defender wordt uitgeschakeld, de rest van Defender blijft gewoon werken.

Dat is niet relevant. Het gaat er om dat KPN Veilig niet "bovenop" het antivirus programma van Microsoft zelf draait. Het is dus geen aanvulling, maar een vervanging.

Ik schreef dit omdat Bassy vraagt of het nut heeft om een derde antivirus programma te installeren. Het is goed om te weten dat er (bijna) nooit meerdere antivirus programma's tegelijk actief kunnen zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 17, 2025

Hallo reageerders, bedankt voor de antwoorden. ik hoef niet meer te zoeken hoe KPN veilig up to daten. 

maar ik heb een half jaar oude KPN ontvanger en die loopt vast , gaat helemaal vanzelf uit  om vervolgens weer aan te gaan, staat soms 6 seconden helemaal stil, dacht een nieuwe ontvanger te hebben gaat deze ook slecht werken. Bij mijn 2e ontvanger kan ik niet eens meer kijken wat ik op de ontvanger 1 heb opgenomen omdat er op de 2e ontvanger nergens bovenin staat opgeslagen. Beetje KPN moe aan het worden na zoveel problemen🙈

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Bassy. Goed dat je je vraag hier stelt! Ik zie dat er inmiddels al een antwoord is gegeven op jouw vraag over KPN Veilig, waarvoor dank aan degene die heeft gereageerd.

In je laatste bericht geef je aan dat je problemen hebt met je tv-ontvanger. Om dit overzichtelijk te houden, wil ik je vragen om hiervoor een nieuw topic aan te maken. We helpen je daar graag verder met een oplossing!