Skip to main content
Beantwoord

Niet kloppende link in een topic

  • 30 May 2024
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Zoekend met Google naar sim in oud esim in nieuw, kwam ik op navolgend topic in dit forum:

link: hateeteepees;slashses forum.kpn.com/mobiel-15/e-sim-overzetten-naar-nieuw-toestel-534709

Onderaan, onder het geciteerde “Erik schreef”, staat deze tekst met link: We hebben ook nog een handig e-sim informatie topic waar meer..
De groen gemarkeerde tekst is een link in een domein dat niet van KPN is (kpn-nl.inside.com) en daat moet worden ingelogd met KPN.ID
Als het er uit ziet als malafide, dan is het met uitsluiting van elke mening malfide. Waarom staat zo'n verdachte link op dit forum?

 

Zo te zien is het een link naar een besloten gedeelte van de webbouwer achter dit forum. Niet malafide dus, maar eerder een fout van Jasper. Overigens is in de originele reactie de link wel goed:

 


Er stond inderdaad een linkje naar de beheeromgeving van dit forum in de reactie. Dit heb ik zojuist aangepast. Gelukkig dus geen echte malafide link @RutgerU 


Ik vind het jammer dat nogal luchtig wordt gedaan over dit soort blunders, want daar hebben we het over. We leren mensen alert te zijn op dit soort situaties. U kent de beroemde eendentest? Als het kwaakt als eend en het zwemt al een eend en het vliegt als eend… Dan IS het een eend. en als het er uit ziet als malafide, zoals we geleerd hebben.. Ja?

STEUN als KPN het mensen bewust maken van gevaren.

 

 


We steunen dat ook zeker. Phishing en dergelijke is zeker een groot probleem. Op onze website staat allerlei informatie over deze malafide praktijken. Men kan daar ook zien welke malafide e-mails er zogenaamd in de naam van KPN worden verstuurd: https://www.kpn.com/service/ugs/phishing-veilig

Gelukkig was dit geen phishing maar een linkje naar de beheerpagina's van het forum. Heel goed dat je dit gemeld hebt. Immers via die link kon niemand bij de informatie over het desbetreffende onderwerp. 


En alle medewerkers krijgen eens in de zoveel tijd een phishing mail van afdeling security met een oproep om op een link te klikken voor een actie of iets anders. Ziet er altijd ontzettend goed uit. En dan een paar weken later een rapport met hoeveel mensen hebben geklikt, gekeken of aangegeven. 


Reageer