Skip to main content
Antwoord

Nieuwe website word geblokkeerd door Extra Veilig Internet

• September 4, 2025
  • 22 reacties
  • 253 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe website live gezet: fietstaschallenge.nl

De website heeft een SSL certificaat maar hij word geblokkeerd door KPN Extra Veilig Internet. Kan deze gewhitelist worden?

Beste antwoord door eagle3824

De dienst extra veilig internet maakt gebruik van de database van fortinet. Via https://www.fortiguard.com/webfilter kan je checken wat de status van jouw website is en een herziening aanvragen.

22 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Beste ​@Max van der Kogel zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je het beste contact opnemen met de zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Succes.

PS ik kan de website gewoon benaderen.

@JanD Dankjewel voor je reactie. Ik ben zelf geen zakelijke klant maar heb te horen gekregen dat sommige mensen de website er niet voor krijgen:

Ik kan momenteel helaas niet bellen met de helpdesk omdat ik momenteel in Italië ben.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Extra veilig internetten is een zakelijke toepassing, vandaar mijn advies ​@Max van der Kogel 

• September 5, 2025

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe website live gezet: fietstaschallenge.nl

De site werkt hier op een niet-kpn verbinding prima.
Leuk onderwerp maar ik kan er vooralsnog niet achter komen wat de insteek of bedoeling er van is.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

De site werkt hier op een niet-kpn verbinding prima.
Leuk onderwerp maar ik kan er vooralsnog niet achter komen wat de insteek of bedoeling er van is.

Het staat er zwart op wit wat de bedoeling van de website is. Als je even verder kijkt moet het toch echt duidelijk worden ​@KeesYagi en de hulpvraag wordt hiermee niet beantwoord.

@Max van der Kogel En een mooi opgezette website, mijn complimenten 👌

Kijk hier even betreffende de instellingen van KPN Veilig: 

• September 5, 2025

Het staat er zwart op wit wat de bedoeling van de website is. Als je even verder kijkt

Dat is het ‘m nou juist, er worden interessante vragen op geworpen maar ik zie verder niets waar ik verder mee kom

de hulpvraag wordt hiermee niet beantwoord.

Dat is waar, helaas zie ik veel berichten op dit forum over sites die via kpn niet werken, en wat er dan aan de hand is of was dat wordt (mij) eigenlijk nooit duidelijk.

@Max van der Kogel En een mooi opgezette website, mijn complimenten 👌

Het ziet er inderdaad leuk uit, maar ja, zo ken ik ook sites die er niet leuk uitzien en heel veel nuttige informatie bevatten, wat heb je liever, ik weet het wel..

NB ziet ook dit :

:-)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Aaah ik begrijp nu wat je bedoeld ​@KeesYagi Ik las het ietwat anders 🙈 

Je hebt gelijk dat er inderdaad meerdere topics zijn over KPN Veilig en websites block (vaak lees ik door bezoekers van de website gemeld) die mij ook niet geheel duidelijk zijn waarom sommige bezoekers die problemen hebben met websites. Ik denk zelf omdat browsers niet up to date zijn of de devices niet up to date, daarom certificaat issue of temp vol. Maar goed, of dat ook zo is 🤔

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 5, 2025

Beste ​@Anneke-Anna , ​@Max van der Kogel heeft het over extra veilig internet, dat is een zakelijke toepassing en heeft dus niets met de consumententoepassing KPN veilig te maken. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Beste ​@Anneke-Anna , ​@Max van der Kogel heeft het over extra veilig internet, dat is een zakelijke toepassing en heeft dus niets met de consumententoepassing KPN veilig te maken. 

@Max van der Kogel Gaf aan geen zakelijke klant te zijn? ​@JanD Of is de screenshot van een website bezoeker met een zakelijke extra veilig internet? 

Misschien kan ​@Max van der Kogel wat meer duidelijkheid geven.   

Ik las dit inderdaad waar extra veilig internet genoemd wordt maar dan voor consumenten?  https://www.kpn.com/service/ugs/veilig-internetten

• September 5, 2025

Hier op mijn KPN verbinding opent de website ook normaal. Maar ik gebruik die KPN Veilig F-Secure rommel niet.

EVI (Extra velig Internet)  is iets anders dat filtert op een ander nivo.

"Door te kiezen voor Extra Veilig Internet wordt iedere website die jij wilt bezoeken, geïnspecteerd op basis van een DNS- en webfilter. Hierdoor kan EVI zien welke websites op de zwarte lijst staan en of er schadelijke content aanwezig is. Kun je een website niet bereiken? Extra veilig internet heeft in dit geval een website geblokkeerd. Je kunt de website alleen bezoeken als je EVI uitschakelt, maar dit is niet aan te raden. In 99,9% van de gevallen zorgt dit namelijk voor een hack of een virus."

Deze site zal dan inderdaad gewhitelist moeten worden. Mogelijk is er iets in de code waardoor EVI dit als schadelijk beschouwd een zogenaamde false positief .

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 5, 2025

'Extra veilig internet'maakt onderdeel uit van mkb zakelijk internet ​@Anneke-Anna 

• September 5, 2025

'Extra veilig internet'maakt onderdeel uit van mkb zakelijk internet ​@Anneke-Anna 

Maar daar heeft de topic starter niks mee van doen.  Die zal dan eerder met een afdeling zoals abuse contact op moeten nemen.

@Anneke-Anna De screenshot is inderdaad van iemand anders. Ik kreeg te horen dat zij de website er niet voor kregen. Ik heb online gelezen dat omdat de website en domeinnaam nog maar net bestaat hij op de ‘zwarte lijst’ van KPN kan komen te staan. Maar hoe kan ik dit oplossen? Ik wil natuurlijk dat de website door iedereen bezocht kan worden.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 7, 2025

De dienst extra veilig internet maakt gebruik van de database van fortinet. Via https://www.fortiguard.com/webfilter kan je checken wat de status van jouw website is en een herziening aanvragen.

Dankjewel ​@eagle3824. Ik heb een herziening aangevraagd :)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Dankjewel ​@eagle3824. Ik heb een herziening aangevraagd :)

Waarom, de website is niet door fortiguard geblokkeerd, waarschijnlijk wordt door de lokale software geblokkeerd. Btw jouw website staat in geen enkele blacklist.

Fortiguard webfilter

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2025

Hoi ​@Max van der Kogel , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Mooi om te zien dat je al de nodige goede reacties hebt mogen ontvangen, wat is op dit moment de status? Zelf heb ik ook even geprobeerd om deze site te bezoeken en dat lukt zonder problemen. Ik vermoed dat wat ​@TDN hierboven aangeeft dan ook klopt. 

Hoi ​@Jan van KPN, zelf maak ik geen gebruik van KPN Extra Veilig Internet dus is het voor mij lastig te testen. Ik heb de website in ieder geval ingediend bij Fortiguard en deze is goedgekeurd. Als het goed is werkt alles nu!

Bedankt voor alle reacties :)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 15, 2025

Dat is goed om te lezen ​@Max van der Kogel en bedankt ook voor deze terugkoppeling! 💪🏻

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Extra Veilig Internet is echt heel slecht. Ik heb een gewone hele normale Wordpress website in de lucht gebracht, niks bijzonders en alle normale veiligheidschecks gedaan en geimplementeerd. Alle bekende Blacklist’s op Internet vinden het ip-adres van Azure prima, het staat dus nergens op een blacklist. Tevens een aantal pentesten gedaan en die geven aan dat de website veilig is. Maar… KPN Extra veilig internet vindt van niet. Enkel en alleen omdat het een nieuwe website is wordt deze geblokkeerd. Zakelijk gezien is deze dienst daarom zeer slecht. Ik weet niet wie dit bij KPN heeft bedacht, maar die mag een functie elders krijgen wat mij betreft. Stop met deze dienst!

• November 27, 2025

@Houdtska kun je het adres van de site geven?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 3, 2025

Hoi ​@Houdtska, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Dat is een lastige dus goed dat je daar via deze weg melding van maakt. Kun je me vertellen om welke website het hier precies gaat? Vanuit daar denk ik graag verder met je mee. Mijn gevoel zegt dat dit wel degelijk moet zijn op te lossen dus ik hoor graag weer van je :)