Skip to main content

Ik heb n xs4all account en abonnement. Sinds kpn de zaak over heeft genomen ben ik opgezadeldĀ met n virusscanner die constant pop-upt. Ik heb hier niet om gevraagd en wil een fatsoenlijke scanner zoals ik die gewend was bij xs4all. Ik wil niet constant meldingen! Ik heb n mac en we hebben alles bekeken maar uitzetten kan niet, ik wordt er niet goed van. Wat te doen?

Hoi @RegenboogvrouwĀ : Hebben we het hier over KPN Veilig?Ā Ā 


Ja kpn veilig virusscanner..

Wat n bron van irritatie..


Die krijg je niet vanzelf geĆÆnstalleerd, daar niet je echt iets voor doen @RegenboogvrouwĀ 


Tuurlijk hebben we die zelf geĆÆnstalleerd omdat zulks moest volgens kpn omdat de oude niet meer ging werken.Ā Dus dat hebben we gedaan.Ā Dat is niet het probleem..

Dat er constant pop ups komen wĆ©l..Kpn zegt dan:Ā 

Ā 

****Ik hebĀ n mac en krijgen n kpn veilig virusscanner door mijn maag gesplitst. Ik heb n xs4all account en ik heb hier niet om gevraagd. Telkens vervelende popups.. je kan t niet uitzetten.. Hoe kom ik er vanaf..van dat popuppen..

Hoi Hetty, dat is jammer te horen! Je hoƩft overigens niet KPN Veilig te gebruiken, dus als je er last van hebt, kun je deze gewoon verwijderen! Zie https://obi41.nl/mw8eeejw voor instructies hoe je dit op een Mac kunt doen.****

Ā 

Fijn, maar lever dan iets wat ā€˜gewoonā€™ werkt Ā en niet constant meldingen geeft. We hebben alles onderzocht.. Het is heemaal of constant meldingen..

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


HalloĀ @RegenboogvrouwĀ ,

Je zou kunnen overwegen om KPN Veilig helemaal te verwijderen van jouw Mac, Bij normaal internetgebruik is KPN Veilig namelijk helemaal niet nodig. Apple en KPN zorgen al voor voldoende beveiliging mits je alle veiligheidsupdates uitvoert.Ā 

(Zelf heb ik KPN Veilig een tijd terug ook verwijderd van mijn Mac.)

Een andere optie is om een deel van KPN Veilig uit te zetten. In het menu van KPN Veilig is dat in te stellen. Ik heb het vermoeden dat je die pop-ups ziet in verband met de bankiersbeveiliging. De bankiersbeveiliging kun je uitzetten en dan blijft KPN Veilig verder gewoon werken.Ā 


HalloĀ @RegenboogvrouwĀ ,

Je zou kunnen overwegen om KPN Veilig helemaal te verwijderen van jouw Mac, Bij normaal internetgebruik is KPN Veilig namelijk helemaal niet nodig. Apple en KPN zorgen al voor voldoende beveiliging mits je alle veiligheidsupdates uitvoert.Ā 

(Zelf heb ik KPN Veilig een tijd terug ook verwijderd van mijn Mac.)

Een andere optie is om een deel van KPN Veilig uit te zetten. In het menu van KPN Veilig is dat in te stellen. Ik heb het vermoeden dat je die pop-ups ziet in verband met de bankiersbeveiliging. De bankiersbeveiliging kun je uitzetten en dan blijft KPN Veilig verder gewoon werken.Ā 

Volledig eens.Ā  Als jij geen twijfelachtigeĀ websites bezoekt heb je die KPN veilig helemaal niet nodig. Zeker niet op een Mac.Ā  Maar ik denk ook dat met wat aanpassingen in de instellingen je ook zo van die popup af bent.Ā 


Dank, ik heb e.e.a.Ā gevonden en die bankiersbeveiliging uitgezet..

Het zijn echter niet alleen die meldingen, ook over extensies..

Kpn zelf snapte het ook niet toen ze het nieuwe modem kwamen instellen want ook dat werkte niet goed.. We gaan het zien.

Ā 

Overigens kreeg ik zojuist n bericht van kpn.. ***Ā 

Hoi Hetty, dat is jammer te horen! Je hoƩft overigens niet KPN Veilig te gebruiken, dus als je er last van hebt, kun je deze gewoon verwijderen! Zie https://obi41.nl/mw8eeejw voor instructies hoe je dit op een Mac kunt doen.****

Ā 

Vooralsnog bedankt voor jullie adviezen :-)


Overigens kreeg ik zojuist n bericht van kpn.. ***Ā 

Ik neem aan dat je dat berichtje niet van KPN hebt gehad maar van xs4all.

Ik heb KPN nog nooit zo'n persoonlijk berichtje zien versturen.

Ā 

Erwin van KPN schreef:

Als jij geen twijfelachtigeĀ websites bezoekt heb je die KPN veilig helemaal niet nodig. Zeker niet op een Mac.

Op een Windows computer ook niet immers Microsoft Defender beveiligt je dan ook prima.

En ook op Android kan je mijns inziens net zo goed Microsoft Defender gebruiken i.p.v. KPN Veilig.

Ā 


Dank, ik heb e.e.a.Ā gevonden en die bankiersbeveiliging uitgezet..

Het zijn echter niet alleen die meldingen, ook over extensies..

Ā 

Vooralsnog bedankt voor jullie adviezen :-)

Ā 

Ā 

Graag gedaanĀ @RegenboogvrouwĀ ,

Wat betreft de extensies. Die moetĀ je inderdaad apart installeren op je Mac.Ā 

Er Ā worden tegenwoordigĀ meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • KlikĀ Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ā€˜Volledige schijftoegangā€™
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)

Ā 

Ā 


:-) oke, heb ik ook gedaan en getest op firefox, Chrome en safari en vooralsnog krijg ik nu geen meldingen meer .. Ik wacht het af totdat ik morgen weer opnieuw achter de pc zit. Mijn dank is groot aan jullie allenā€¦Ā :-)


Mooi zo !Ā šŸ‘šŸ½


Nou toch nog even n update-je ;-)

Ik heb de app verwijderd ( hoop ik ) want hij bleef toch meldingen maken ondanks alles wat ik gedaan had volgens alle instructies. Nu staat er nog kpn veilig in de app, moet die ook verwijderd worden dan?

Ik wil even kwijt dat ik met xs4all nooit moeite heb gehad met hun f secure.. De overname is geen verbetering :-(

Ā 

groetjes weer, Hetty


OkĀ @RegenboogvrouwĀ ,

Je kunt dan KPN Veilig helemaal verwijderen door gebruik te maken van de officiĆ«le methode:Ā 

Met het verwijderprogramma van KPN Veilig Virusscanner. Lees dit voor je 't verwijdert:

  • Als je KPN Veilig Virusscanner verwijdert, is je Mac niet meer automatisch beschermd.

  • Je verwijdert 't alleen op de goede manier met het verwijderprogramma. Verplaatsen naar de prullenbak verwijdert het programmaĀ niet.

  • Je hebtĀ beheerdersrechtenĀ nodig om KPN Veilig Virusscanner te verwijderen.Ā 

Allemaal duidelijk? Dan verwijder je het zo:

  1. Open de map waarin je KPN Veilig Virusscanner hebt geĆÆnstalleerd. Die heet meestal 'Applicaties'.

  2. Druk op het pictogram 'Verwijderen' dat voor KPN Veilig Virusscanner staat. Nu opent het verwijderprogramma vanzelf.

  3. Kies 'Verwijderen'.

  4. Typ de beheerdersnaam en het -wachtwoord in. Druk op OK].

  5. Het verwijderprogramma haalt KPN Veilig Virusscanner nu van je Mac af. Dit kan even duren. Laat je Mac aanstaan tot het programma verwijderd is.

KPN Veilig Virusscanner verwijderd? En wil je het op een ander apparaat installeren? Dan kan je de licentie van je Mac vrijgeven. Dat doe je op deĀ beheerpagina van KPN Veilig.

Ā 


Zo heb ik het ook gedaan, ik wacht het weer af :-)

Ā 

Het is geen verbetering zeg maar dus ik wil bij kpn weg.

Iemand nog n tip voor een goede provider ( niet te duur )


Weet iemand een KPN telefoon nummer?

Ik vindt het niet, maar kijk er wellicht overheen.

Dat was zoā€™n goede service van xs4all, die belde gelijk terug en keken mee dus stap voor stap door n proces heen ( wat het ook was )

Maar naar Freedom gaan denk ik zo..

Groetjes weer Hetty


0800-0402

Ā 


Hoi @RegenboogvrouwĀ :Ā  Er staat nu iets op je computer dat voor problemen zorgt.Ā  Veranderen van provider gaat daar niks aan veranderen.

Uiteraard moet je dit zelf weten maar het lijkt er op dat er ā€˜gewoonā€™Ā  een configuratie issue is op jouw computer.Ā 


Hoi Erwin. Nu alles eruit/af is niet meer..

De man van kpn heeft zĆ©lf ook meegekeken toen ik verplicht aan een ander modumĀ moest, en hij kon het ook niet vinden. Sinds de overname klopt er wel meer niet. Bijv dat ik met het ene mailadres mail verstuur, en er n error van die mail binnenkomt op n ander mailadres. Ze mogen meekijken, ik ga ze bellen..Ā 


Het wordt nu helemaal bizar. Ik kreeg gisteren een mailtje dat Noordzee had geantwoord op deze topic maar ik zie slechts berichten van 2 dagen geleden..??? Mijn pc werkt vooralsnog overal perfect mee .. :-)


Het wordt nu helemaal bizar. Ik kreeg gisteren een mailtje dat Noordzee had geantwoord op deze topic maar ik zie slechts berichten van 2 dagen geleden..??? Mijn pc werkt vooralsnog overal perfect mee .. :-)

Niets aan de hand.Ā  Dat bericht had te maken met dat @NoordzeeĀ 'sĀ  antwoord als beste is gemarkeerd. (dit forum is voor een groot deel bedoelt voor meelezers, die hopelijk wat aan de best answers hebben )


Fijn, inmiddels heb ik van KPN een antwoord gekregen met n telnr waarmee ik direct doorverbonden wordt met oude medewerkers van xs4all. Maandag :-)