Skip to main content
Beantwoord

Ontvang telefoontjes uit Nieuw-Caledoniƫ: kan dit kwaad?

• March 23, 2023
  • 1 reactie
  • 98 keer bekeken

Zelfde probleem als Bo vd Brink. In mijn geval op mijn mobiel uit Nw. Caledonie( +687 873880, +687 932455)ik dacht dat het een 06 nr. was , maar helaas 1 teruggebeld. 6 x over laten gaan , toen verbinding zelf verbroken en de nummers geblokkeerd. Wat is nu het risico ?

Beste antwoord door RBxx

Gebeld worden kanĀ geen kwaad, maar onbekende buitenlandse nummers moet je nooit terugbellen. Dat isĀ mogelijk Wangiri fraude: belletjes om jou te verleiden om terug te bellen.Ā 

Als er geen verbinding is geweest zijn er geen kosten, maar vaak spelen ze een bandje af met zgn. belgeluiden om te suggereren dat er nog niet opgenomen is.

Als er kosten zijn zie je dat in de MijnKPN app.

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 23, 2023

Gebeld worden kanĀ geen kwaad, maar onbekende buitenlandse nummers moet je nooit terugbellen. Dat isĀ mogelijk Wangiri fraude: belletjes om jou te verleiden om terug te bellen.Ā 

Als er geen verbinding is geweest zijn er geen kosten, maar vaak spelen ze een bandje af met zgn. belgeluiden om te suggereren dat er nog niet opgenomen is.

Als er kosten zijn zie je dat in de MijnKPN app.

Ā