Skip to main content

Eens in de zoveel tijd krijg ik met mijn eigen abonnement nummer via WhatsApp bericht van een profiel foto met hier op een jonge dame. Die een whatsapp bericht stuurt met mijn eigen toestel nummer. 

Ik heb Macfee Virusscanner en een en ander uitgevoerd. Bij alles geen negatief resultaat. 

Ook toestel reset. 

Ook gekeken via codes of toestel op achtergrond uit een ander omgeving word gebruikt. 

Nu is mijn vraag?  

Ik ben destijds met nummerbehoud overgestapt van t-mobile naar kpn mobiel. 

 

Enige wat ik me nog kan bedenken is dat mijn mobiel nummer of dan wel dubbel gebruikt word? Of bij een ander aanbieder. 

Als ik dan na deze whatsapp gebruiker iets terug stuur? Komt dat weer bij mij. 

Ik maak ook gebruik van een dual optie ofwel 2 sim kaarten met dezelfde nummer als in abonnement nummer waar ik een van de 2 toestellen altijd uit moet zetten. 

Wie weet wat hier aan de hand is of kan mij verder helpen. 

 

 

Hallo @Ox73Gemini nooit op dat soort berichten reageren, dan gaat het juist fout, bij twijfel binnen whatsapp blokkeren.

 


Dat is geen optie voor mij lol. Ik gebruik whatsapp als uitwissel voor dezelfde nummers alleen ander toestel. 

Verder is er geen probleem als alleen dat het lijkt dat een andere gebruiker ook dit nummer gebruikt. En dit komt enkel eens in de zoveel tijd voor. 

Dat is het vreemde hieraan. 

 

 


Hallo @Ox73Gemini ,

In werkelijkheid is dat nummer een ander nummer dan jouw nummer. De kans is groot dat als je gaat reageren (niet doen!!), dat je dan veel kosten maakt of een virus binnenhaalt. 
 

Negeer dat soort berichten. 


Waarschijnlijk is het nummer eerder uitgegeven geweest en heeft iemand dat nog in WhatsApp staan.


Goedemorgen @Ox73Gemini en welkom hier op ons forum!

Een nummer kan maar 1 x worden uitgegeven en niet dubbel worden gebruikt, dat is eigenlijk onmogelijk.

 

Waarschijnlijk is het nummer eerder uitgegeven geweest en heeft iemand dat nog in WhatsApp staan.

Dit was ook mijn eerste ingeving en zou een goede verklaring kunnen zijn. Je zou dit ook nog na kunnen vragen bij Whatsapp, wellicht dat zij je uitsluitsel kunnen geven.


Voor zover ik weet kan je toch niet met twee telefoons tegelijkertijd aangemeld zijn op WhatsApp? Is het niet een oud telefoonnummer van je die opnieuw gebruikt is? 

Of word je steeds uitgelogd? Mijn advies: Zet TweeTraps verificatie aan..