Skip to main content
Beantwoord

Op welke apparaten heb ik nu wel of niet KPN Veilig/F-secure nodig?

  • 20 May 2024
  • 6 reacties
  • 646 keer bekeken

Kort geleden bericht van F-secure VPN ontvangen om de app te vernieuwen en dat gedaan. Heb ook KPN Veilig en Veilig browsen en weet dat dat ook van F-secure is. Op de site van KPN zag ik net dat wordt aanbevolen KPN Veilig te installeren, OF F-secure. Mijn vraag is: is dit dan hetzelfde en dat betreft dan in ieder geval een virusbescherming? Volgende vraag: de F-secure VPN biedt geen bescherming tegen virussen? Dus je hebt naast de VPN ook altijd nog een virusscanner nodig? Aan de andere kant: Windows en Android bieden ook bescherming tegen in ieder geval virussen aan. Wat heb je nu wel echt nodig en wat niet? Voor mijn gevoel is er heel veel dubbelop. Door de bomen zie je het bos niet meer. Ook omdat de layout van hetzelfde programma (b.v. KPN Veilig) per soort apparaat van elkaar verschilt. Mijn belangrijkste vraag is: op welk soort apparaat (laptop, tablet, smartphone) heb ik nu wel of niet (van KPN of niet van KPN) nodig om me tegen de meest voorkomende gevaren te beschermen?       

Volgende vraag: de F-secure VPN biedt geen bescherming tegen virussen? 

Nee. KPN bied dit ook niet aan. Het is een product van F-secure zelf.

Het bied een zekere mate van anonimiteit. Maar het bied geen extra veiligheid.

Het is hetzelfde als elke ochtend met de auto naar uw werk een flinke omweg nemen. Dat zorgt er misschien voor dat uw nieuwsgierige buren u niet zo goed kunnen volgen en zodoende niet kunnen achterhalen waar u werkt. Maar het is niet veiliger. En u bent langer onderweg.


Hallo @Luxemburg ,

Mijn belangrijkste vraag is: op welk soort apparaat (laptop, tablet, smartphone) heb ik nu wel of niet (van KPN of niet van KPN) nodig om me tegen de meest voorkomende gevaren te beschermen?       

Bij normaal internetgedrag heb je f-secure/KPN Veilig eigenlijk niet persé nodig. Want KPN en Windows/Apple/Android zorgen ook voor beveiliging. Maar het is wel wel een aanvullende beveiliging. Het kan dus nooit kwaad. Als je een keuze zou moeten maken, dan zou ik de laptop als eerste beveiligen. En de telefoon heeft de minste prioriteit. 

Maar het belangrijkste is om geen vreemde/illegale websites te bezoeken. En klik niet op linkjes in e-mails als je niet zeker weet dat het betrouwbaar is. 

Van de kennisbank: 

 

F-Secure is een betrouwbaar antivirusprogramma. Het beschermt tegen virussen en verschillende vormen van schadelijke software. 

Wat is KPN Veilig?

De diensten van KPN Veilig beschermen je nog beter tegen online gevaren: 

  • F-Secure virusscanner en beschermt jouw apparaten (laptop, mobiel, tablet) tegen onveilige websites, apps en mogelijk schadelijke content
  • 1Password zorgt ervoor dat je je wachtwoorden en betalings- en inloggegevens veilig kunt opslaan.
  • Ons Malwarefilter beschermt je als je verbonden bent met het KPN modem. 
  • ESET Thuis beschermt alle apparaten die met de KPN internetverbinding bij je thuis verbonden zijn. Met deze slimme netwerkbeveiliging van ESET worden al je apparaten in huis beveiligd. 

Heel simpel @Luxemburg , als particulier heb je op geen enkel apparaat een VPN nodig.

 


Allen die hebben gereageerd, dank hiervoor. Inderdaad is zelf veilig surfen en verstandig ander gebruik van digitale apparatuur de beste beveiliging. Het gaat mij dan ook vooral om dreigingen waar je zelf geen vat op hebt, of waar je geen alarmering over ontvangt. De VPN houd ik zeker aan, aangezien ik geregeld op de wifi van openbare instellingen zit. Nogmaals dank allemaal!  


De VPN houd ik zeker aan, aangezien ik geregeld op de wifi van openbare instellingen zit.

En dat is dan ook de enige valide reden om een VPN te gebruiken als zien we ook daar de noodzaak steeds minder worden omdat de meeste communicatie sowieso al encrypted is en een man in the middle attack dus lastig wordt.


Dank, duidelijk!


Reageer