Skip to main content

Ik krijg de laatste tijd bij het aanzetten van mijn computer waarschuwingen van de KPN via OSToto voor gevaarlijke .exe files. Ik kan ze accepteren of niet, maar de waarschuwingen komen elke dag terug. Is dit een bekend probleem?

 

Hallo @jovazo als de afzender NIET ...@kpn.com is, is het nep.

 


Heb je ooit die website van ostoto bezocht? Wis dan alle cookies en bezoek ‘m niet meer.

Ostoto is geen kpn. Dus het is niet “van” kpn. Maar van ostoto.


Hoi @jovazo, welkom bij ons op het forum. OSToto is inderdaad niet iets van ons. Wat voor melding krijg je precies, is dat een melding van KPN Veilig, of is dat een mail zoals Jan vermoedt? Wij zien niet wat jij ziet, wij zien enkel wat jij ons vertelt. We denken graag met je mee, maar daarvoor hebben we wat meer informatie nodig zoals je merkt.


Ik krijg voortdurend na het opstarten van mijn computer een zestal waarschuwingen zoals onderstaand, alle voor .exe files. Ze verdwijnen, ook als ik niet reageer (jovazo).

 


En…. al eens op '’vertrouwen'’ geklikt??? Zo'n virusscanner moet ook leren en in dit geval weet ie het dus niet zelf. Maar moet jij de beslissing nemen.


Ik zou het hele programma OStoto driver talent eraf gooien, nergens voor nodig, Windows houdt de drivers voor de meeste mensen netjes up to date.


Ah, de waarschuwingen zijn meldingen van KPN Veilig dus. De tips van Peter en EAZ hierboven zijn ook de dingen die ik in gedachten heb, kan je die dingen proberen?