Skip to main content

Heb vandaag een sms ontvangen zogenaamd van KPN.

“Beste klant, we konden de betaling van je laatste factuur helaas niet automatisch afschrijven. Voorkom een betalingsachterstand en extra kosten: betaal direct via blablabla. Groeten KPN”

sms was verstuurd met mobiele nummer: 0621168461

 

meteen even de bank afschrijvingen gechecked, en de rekening was gewoon afgeschreven.

Niks aan de hand.

oppassen dus! 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

Hoi @wes2819, welkom op het KPN forum. Wat fijn dat je ons en anderen hierop attendeert :) 

Valse sms: Smishing
Helaas heb je een vals sms-bericht ontvangen, ook wel Smishing genoemd.  Smishing is een vorm van cybercriminaliteit die via SMS verstuurd wordt. Het woord smishing is een samenvoeging van sms en phishing. Hiermee willen ze geld van jou (en soms ook van je bedrijf) stelen. Trap er niet in. Wees alert bij dit soort berichten en verwijder het meteen! Heel slim van je om je bankrekening te controleren :)

Controleer je gegevens op MijnKPN
Onduidelijk of je nog een openstaande factuur hebt? Controleer het in je MijnKPN-account. Staat een factuur op in behandeling of wordt verwerkt dan zal de afschrijving nog plaatsvinden. Bij elke twijfel kun je contact met ons opnemen via de klantenservice

Kijk voor meer informatie op: Internet gevaar en telefonische fraude


Ik kreeg zojuist hetzelfde smsje van het nummer +31 6 28 37 73 03


Bedankt voor je bericht, Ellen! Verwijder meteen het bericht en antwoord niet op de boodschap. Dan is er niks aan de hand :)


Ik heb dit bericht ook gehad - helaas was ik met mijn hoofd ergens anders en heb ik op de link geklikt en ook doorgeklikt naar de bank - die site is enorm gelijkend! Ik heb geen codes doorgegevens oid (gelukkig) maar heb wel voor zekerheid mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet en codes van mijn bank aangepast. Voel me zoooo stom!!! 

 

Zijn er nog meer dingen die ik moet ondernemen?