Skip to main content
Vraag

PC start opeens steeds op met KPN veilig virusscanner pagina, hoe verander ik dit?

• May 9, 2025
  • 14 reacties
  • 182 keer bekeken

pc start opeens steeds op met KPN veilig virusscanner pagina???

Dat wil ik niet

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Erickdeperick, waar precies zie je de KPN Veilig pagina? Is dat als je het internet "opent" en de eerste automatische pagina is dan een KPN Veilig pagina? Kun je iets meer verduidelijken wat er precies aan de hand is? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 12, 2025

als ik de PC start komt als automatisch KPN veilig pagina dus niet als ik internet open Jeroen

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

als ik de PC start komt als automatisch KPN veilig pagina dus niet als ik internet open Jeroen

bovendien vraag ut steeds om in edge een bescherming te installeren die er al inzit

buitengewoon irritant

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2025

bovendien vraag ut steeds om in edge een bescherming te installeren die er al inzit

buitengewoon irritant

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik denk dat het nu begrijp. Als KPN Veilig actief is, dan komt bij het opstarten van jouw PC inderdaad een scherm tevoorschijn van dit programma. Maar dat is niet echt een pagina. Dus dat begrijp ik dan niet helemaal wat dat dan precies is. 

Je kunt eens proberen om het programma te verwijderen en daarna opnieuw in zijn geheel te installeren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2025

inderdaad Jeroen, als KPN Veilig actief is, dan komt bij het opstarten van mijn PC inderdaad een scherm tevoorschijn van dit programma. Dat was voorheen niet het geval. Heel irritant .Hoe kan ik dit uitzetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

ook vandaag vraagt de spontaan opstarten KPN veilig pagina of ik de browser beveiliging wil installeren

maar die zit er al in ook als ik aangeef niet meer vragen blijft KPN dat vragen

geen reactie geen oplossing wordt eens wakker KPN

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zou dan toch eens proberen om KPN Veilig te verwijderen en vervolgens geheel opnieuw te installeren ​@Erickdeperick 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

dat hielp Jeroen dank je weet je ook waarom dat opeens nodig was of zit dat in de ICT spelonken van KPN verborgen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 23, 2025

helaas Jeroen ik weet niet wat je gedaan hebt maar het automatisch opstarten etc is weer terug dus het probleem is weer aanwezig  schakel de denktank in en verzin een list

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 24, 2025

ook vandaag vraagt de spontaan opstarten KPN veilig pagina of ik de browser beveiliging wil installeren

maar die zit er al in ook als ik aangeef niet meer vragen blijft KPN dat vragen

geen reactie geen oplossing wordt eens wakker KPN

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Heb geduld, want het is weekend. 😉

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

Het weekend is al lang voorbij, maar ik heb misschien een oplossing gevonden.

Sinds enkele weken heb ik ook last van dit probleem. Het komt niet alleen bij KPN voor maar ook bij Ziggo klanten.

Op het F-Secure forum wordt vermeld dat het een bekend probleem is en opgelost wordt in versie 25.5, beschikbaar begin juni (mijn KPN Veilig is nu versie 25.2). Ik weet echter niet hoe lang het duurt voordat KPN Veilig 25.5 beschikbaar is.

Op het Ziggo forum vond ik een mogelijke – tijdelijke - oplossing.

Het lijkt te maken te hebben met meerdere profielen in Google Chrome (en Edge).

Of dit ook bij jou het geval is kun je als volgt zien:

• Start Google Chrome
  • Klik op je profiel – rechtsboven naast de drie puntjes
  • klik op Chrome-profielen beheren

In dat scherm kun je zien of je meerdere profielen hebt. Verwijder de extra profielen.

Ik heb dit vanmorgen gedaan en tot nu toe geen hinderlijke pop-ups gehad.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

​@Erickdeperick, kun je eens kijken of de workaround die hierboven is gepost bij jou ook de toch vervelende pop-ups kunnen voorkomen?Â