Skip to main content

+31372626526 ik werd gebeld door dit.nummer met wederom een buitenlands callcenter. Hoe is het.mogelijk dat zij over nummers beschikken die eigenlijk niet bestaan

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dat heet Spoofing. Een nummer hoeft niet per se te bestaan om meegestuurd te worden voor nummerweergave. Ze voeren op een eigen computer gewoon een willekeurige reeks in die meegezonden wordt. Omdat ze donders goed weten dat als er een nummer zichtbaar is mensen eerder geneigd zijn op te nemen dan met “anoniem” op het schermpje.

Het is meestal phishing of Wangiri-fraude. Bij dat laatste is het een bestaand, maar zeer prijzig buitenlands betaalnummer. Soms tot wel € 5 per minuut. Je wordt vaak aan de lijn gehouden met een “beltoon” waardoor jij denkt nog geen verbinding te hebben.


Hallo @Kokomo Dank voor je melding hier op het KPN Forum. Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van dergelijke telefoontjes. Ik zie dat Peter je een uitstekende uitleg heeft gegeven. Kun je daar iets mee? Op onze site lees je ook nog wat over deze vorm van fraude. 


Is helaas ook al vaker aan de orde geweest hier, hier mijn idee er over :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/misbruik-anderen-worden-zogenaamd-gebeld-vanaf-ons-nummer-455051#post641444


Schrikken doe ik hier echt niet meer van. Ik heb inmiddels 130 nummers geblokkeerd staan, meerdere uit Nederland, flink wat met een Engels nummer, maar ook Zwitsers, Oostenrijk, Denemarken  enz. Waar ik wel goed flauw van ben is dat ze zelfs mijn voor en achternaam weten. Het is altijd een Engels sprekend iemand met een Hindi accent.


Reageer