Skip to main content
Beantwoord

Phishing mail van KPN: "Er is een belangrijk bericht beschikbaar in uw KPN-klantenaccount."

• February 17, 2026
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Er wordt op dit moment phising mail verstuurd die van KPN afkomstig lijkt te zijn:

Geachte heer/mevrouw,

Er is een belangrijk bericht beschikbaar in uw KPN-klantenaccount.

Om dit bericht te bekijken, klikt u op de onderstaande link:

https://inloggen.kpn.com/login (link naar trackingservice.monday.com) 

Heeft u vragen? Ons klantenserviceteam staat voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

KPN Klantenservice.

De mail lijkt verstuurd door informatie KPN <hans-juergen.szolar@chello.at>.

Weggooien!

Admin: kwaadaardige link verborgen

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen Andre, bedankt dat je ons hier over attendeert, dat ziet er inderdaad niet legitiem uit en je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn. Voor eventuele toekomstige meelezers in dit topic kan je meer informatie vinden op deze pagina op onze site.

Je kan op deze site ook altijd even kijken of dit bericht al bekend is bij ons en anders deze even melden:

Ik denk dat ik een KPN phishing e-mail heb gekregen. Hoe kan ik dat melden?

Wat fijn dat je dit aan ons door wil geven. Dan kunnen we andere mensen waarschuwen.

Krijg je een e-mail die uit naam van KPN verstuurd wordt? En vertrouw je het niet helemaal? Volg dan deze stappen:

1. Kijk of jouw phishing e-mail bij de meldingen op de website staat. Staat die erbij? Dan is ons Abuse Team ermee bezig. Je hoeft niets door te sturen.
  2. Staat de melding er niet tussen? Stuur een e-mail naar valse-email@kpn.com. En zet de phishing e-mail in de bijlage.

6 reacties

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Ben vanmiddag gebeld door:

Google, Bitvavo en nog een vaag 088 nummer. 
Ik heb het voornemen om een white/black list methode toe te gaan passen, waarbij alleen vertrouwde personen mij kunnen bellen. Men zal een voicemail moeten inspreken. Het zij zo. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

@fixnix Ik ben pas geleden ook gebeld door een vaag 085/088 nummer. Het ging geloof ik ook over Bitvavo of iets dergelijks. Ik heb een beetje dommetje gespeeld, en de verbinding verbroken. Later belden ze opnieuw terug, en toen heb ik mij voor gedaan als Dutch Emergency Services. Toen hingen hun op. 

Ik doe niet eens iets met crypto's. 😉

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

@fixnix Ik ben pas geleden ook gebeld door een vaag 085/088 nummer. Het ging geloof ik ook over Bitvavo of iets dergelijks. Ik heb een beetje dommetje gespeeld, en de verbinding verbroken. Later belden ze opnieuw terug, en toen heb ik mij voor gedaan als Dutch Emergency Services. Toen hingen hun op. 

Ik doe niet eens iets met crypto's. 😉

Betekent dat je wel terug gebeld kan worden omdat er een actie is geweest. 
Ik reageer nergens meer op, en verbreek dus ook geen verbinding. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Ik moest wel opnemen omdat ik een legitiem telefoontje verwachtte. Blijkt het zo een scam pipo te zijn. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Ik moest wel opnemen omdat ik een legitiem telefoontje verwachtte. Blijkt het zo een scam pipo te zijn. 

Ik neem nooit meer op. Bekenden staan in de lijst en krijgen antwoordt, en anderen komen op de voicemail😉

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2026

Goedemorgen Andre, bedankt dat je ons hier over attendeert, dat ziet er inderdaad niet legitiem uit en je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn. Voor eventuele toekomstige meelezers in dit topic kan je meer informatie vinden op deze pagina op onze site.

Je kan op deze site ook altijd even kijken of dit bericht al bekend is bij ons en anders deze even melden:

Ik denk dat ik een KPN phishing e-mail heb gekregen. Hoe kan ik dat melden?

Wat fijn dat je dit aan ons door wil geven. Dan kunnen we andere mensen waarschuwen.

Krijg je een e-mail die uit naam van KPN verstuurd wordt? En vertrouw je het niet helemaal? Volg dan deze stappen:

1. Kijk of jouw phishing e-mail bij de meldingen op de website staat. Staat die erbij? Dan is ons Abuse Team ermee bezig. Je hoeft niets door te sturen.
  2. Staat de melding er niet tussen? Stuur een e-mail naar valse-email@kpn.com. En zet de phishing e-mail in de bijlage.