Skip to main content
Beantwoord

Phishing pop-up met aanbod klantbeloningsprogramma van KPN

  • 18 August 2024
  • 3 reacties
  • 144 keer bekeken

Ik kreeg op mijn mobieltje bij het lezen van een nieuwsbericht op https://gp33.nl een pop-up, zogenaamd van de KPN, met als titel:

Het Klantbeloningsprogramma van KPN.

Na het beantwoorden van 9 eenvoudige vragen mag je dan een duur item uitkiezen, bijvoorbeeld een iPhone 15 Pro. Daarna wordt gevraagd of je € 1.99 overmaakt, waarvoor je natuurlijk wel je creditcardgegevens moet prijsgeven. Je komt daarvoor terecht op een obscure site: ****.

Kunnen jullie hier niet iets aan doen? Ik trap hier niet in, maar er zijn helaas legio mensen die minder wantrouwend zijn dan ik…

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Kunnen jullie hier niet iets aan doen? Ik trap hier niet in, maar er zijn helaas legio mensen die minder wantrouwend zijn dan ik…

Je help de forumleden ontzettend veel  met de link gelijk te posten daarmee ze in dezelfde val lopen als je.


KPN kan hier niks aan doen en het is dus voor de mens als iets te mooi is om waar te zijn klopt het dan wel te bedenken.


Hallo @JWMF 

 

Waarom meld je dit niet direct bij die website zelf, die hebben hun zaakjes niet op orde als er zulke pop-ups te zien zijn.
En die kunnen ook gelijk actie ondernemen, als het via een andere partij moet duurt dat alleen maar langer met mogelijk meer slachtoffers.


Reageer