Ik ontving vanavond een SMS bericht waarbij ik wordt gevraagd om mij opnieuw te verifieren om blockkade op de simkaart te voorkomen.
Het nummer van de afzender is +31683661661
Maar ik zal er maar niet op klikken want het lijkt me spam.
Admin: link verwijderd i.v.m. veiligheid
Beste antwoord door RBxx
janoniem schreef:
… Maar ik zal er maar niet op klikken want het lijkt me spam.
Dat is heel verstandig, dit is zeker Spam. Alleen de spelling “blockkade” zegt al genoeg... KPN verstuurt geen sms vanaf een willekeurig 06-nummer. De reguliere sms-afzender is KPN, terwijl het genoemde web-adres kpn-inloggen(dot)com ook niet van KPN is.
… Maar ik zal er maar niet op klikken want het lijkt me spam.
Dat is heel verstandig, dit is zeker Spam. Alleen de spelling “blockkade” zegt al genoeg... KPN verstuurt geen sms vanaf een willekeurig 06-nummer. De reguliere sms-afzender is KPN, terwijl het genoemde web-adres kpn-inloggen(dot)com ook niet van KPN is.
Ik weet niet of jullie iets met de nummers doen, maar dan is deze iig nu bekend
Dankjewel voor het doorgeven. Ook hier valt weinig aan te doen, dit zijn vaak prepaid nummers of gespoofde nummers. Tegen de tijd dat er actie wordt ondernomen is het weer inactief. Niets mee doen, blokkeren en verwijderen dus!
Maar voor de volledigheid: een nep-afzender instellen bij een sms-bericht is niet moeilijk. Dus blijven opletten, zelfs als er “KPN” staat als afzender.
(Als er gewoon een 06-nummer staat dan is de scammer een prutser. Maar daarmee niet minder gevaarlijk.)
Ze doen het nu ook zonder 06nummer in de afzender. Of ik door wilde klikken op sim-kpn.com
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.