Skip to main content

Ik krijg vandaag het volgende sms’je met als afzender “simkaart”: 

KPN: Geachte klant, uw simkaart dient opnieuw geverifieerd te worden. Doe dit voor 07/12/2024 om blokkade te voorkomen: kpn-blokkade.com

is deze link te vertrouwen?

Beste ​@Mettedew is de afzender ….@kpn.com??? Zo nee, dan is het nep.

kpn-blokkade.com is nep

KPN werk uitsluitend met @kpn.com en niet anders.

Beste meteen blokkeren en weggooien en NIET op een link klikken,.

Zie onderstaande link voor nadere uitleg:

https://www.kpn.com/service/ugs/phishing-veilig

Domain Information
  • Name: KPN-BLOKKADE.COM

Dates

• Registry Expiration: 2025-12-06 01:19:48 UTC
  • Updated: 2024-12-06 01:19:48 UTC
  • Created: 2024-12-06 01:19:48 UTC
Contact Information

Registrant:

• Kind: individual
  • Mailing Address: Paristate, FR

Een net gemaakte domain met adres van Frankrijk zegt toch genoeg

Ik heb vandaag precies dezelfde sms ontvangen! Ik heb zonder er goed bij stil te staan, deze geopend, ingevuld en verstuurd. Toen ik er een slecht gevoel bij had, heb ik stappen ondernomen op basis van de link die JanD in zijn antwoord heeft staan. 

Hoi ​@R.S88 . Ik weet niet wat je precies hebt terug ge-SMS'd .  Geen wachtwoorden toch?  En heb je een anti virues/anti mallware programma op je telefoon geïnstalleerd? Want een scan kan sowieso geen kwaad. 

Mijn vrouw heeft een soortgelijke sms ontvangen.

Geachte klant, uw simkaart dient opnieuw geverifieerd te worden. Doe dit voor 10 december 2024 om blokkade te voorkomen via: https://kpn-activatie.com/

Tijd voor een abusereport aan abuse@nicenic.net

Wij kregen ook bovenstaande sms. Gebeld met KPN een "Robin". Alles was goed en het was te vertrouwen?? Mijn gevoel zei wat anders. Dus wederom gebeld met de klantenservice en ze konden geen antwoord geven.

- wij hebben niets besteld

- simkaart is al ruim een jaar in gebruik.

Wie kan hier een antwoord opgeven?

@Toby78 Dit is overduidelijk een phishing sms. De link verwijst niet naar een KPN site die enkel is te bereiken op: .kpn.com

Deze SMS kan je dus verwijderen. Als het goed is is deze internetpagina al uit de lucht gehaald. 

Dankjewel, ik ga straks toch even met KPN bellen dat Robin (medewerker) foute info gaf door te zeggen dat het allemaal goed was en betrouwbaar is (de sms).

Vandaag ook deze sms gehad en op de link gedrukt maar website is al offline dus niets kunnen invullen.

Toch kpn gebelt en men kon niets vinden , begreep het niet en dacht dat dit niet klopte !

Dus accurate info niet gekregen wel het advies even bij kpn langs te gaan.

Denk dat verdere ellende mij dus bespaart is gebleven of met moet iets op de telefoon geïnstalleerd hebben!

Virusscanner zegt niets te vinden

@websurfer 

Die sms is op zichzelf niet schadelijk. Die kan je gewoon wissen. Het is niet dat je automatisch hiermee een virus op je telefoon krijgt. 

Ik vermoed dat als die website had gewerkt, dat je een nagemaakte KPN website tegenkwam, die je meteen zou moeten weg klikken. 

Reageer