Skip to main content

Hallo allemaal

Sinds gisteren ben ik met nummerbehoud overgestapt van Vodafone naar KPN (van e-Sim naar e-Sim). Ik heb de e-Sim geactiveerd via de Mijn KPN app en ben verbonden met het KPN netwerk. Het lukt alleen niet om iMessage te activeren met m’n nieuwe e-Sim. 
 

Nu heb ik gelezen dat veel mensen hier problemen mee hebben op de iPhone bij het wisselen van Sim, maar geen van de oplossingen die ik lees werkt voor mij. Kan ik m’n e-Sim profiel op de iPhone verwijderen en opnieuw installeren via de Mijn KPN app, of kan het profiel maar 1 keer worden geïnstalleerd? Heeft iemand ditzelfde probleem wellicht gehad die mij kan helpen?

 

Groet,

Simon

Hallo @Simon-G, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! :green_heart:  Vreemd dat je door de overgang naar KPN e-sim ineens problemen ervaart met iMessage. Je hebt al verschillende oplossingen geprobeerd, maar helaas zonder succes. Nu wil je proberen om jouw e-sim profiel opnieuw in te laden. Een profiel kan uiteraard meerdere keren geïnstalleerd worden, maar als je de e-sim nu zou verwijderen, wordt herinstalleren lastig, want dan heb je een verificatie sms nodig. Mijn advies zou daarom zijn om eerst een fysieke simkaart aan te vragen. Nadat je deze hebt geactiveerd, kan je de stappen doorlopen om e-sim opnieuw te installeren. Hopelijk biedt dit voor jou de oplossing. :blush: