Skip to main content
Beantwoord

Problemen met beveiliging Windows en KPN Veilig

• February 23, 2026
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik krijg steeds meldingen en waarschuwingen dat mijn pc niet goed (meer) beveiligd is. 

Zou te maken hebben met de upload naar Windows 11? 

Wie heeft hier een (voor leken leesbare) oplossing voor ? 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@LeenR , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht!

Dat zijn nooit leuke meldingen om te ontvangen en begrijpelijk dat je zeker wilt weten of de beveiliging van je PC op orde is. Bij een upgrade naar Windows 11 kun je inderdaad meldingen krijgen dat de beveiliging aandacht nodig heeft maar vaak blijken dit ook meldingen te zijn van bijvoorbeeld een verlopen antivirusprogramma of een oude virusscanner die niet meer goed samenwerkt met Windows 11. 

Je kunt de beveiliging eenvoudig zelf controleren door op 'start' te klikken, type vervolgens het woord 'beveiliging' in en open vervolgens de Windows beveiliging. Ga daarna naar 'Apparaatbeveiliging en Virus en bedreigingsbeveiliging . Controleer eens of je daar meldingen ziet zoals 'actie vereist'. Ik denk dat dat een goed startpunt is en hopelijk kun je daar verder mee uit de voeten! Houd je ons op de hoogte?

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 23, 2026

Beste ​@LeenR Bij Windows 11 is standaard Windows Defender als uitgebreid anti-virus pakket geïnstalleerd.

Als je daarbovenop KPN Veilig installeert krijg je een aanvullende beschermlaag, waar bij KPN Veilig alléén het antivirusdeel van Windows Defender uitschakelt en overneemt, maar de rest van Defender in tact laat.

Gewoon in de taakbalk het icoontje van Windows beveiliging aanklikken en dan weet je wat er loos is.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 25, 2026

Goedemorgen ​@LeenR , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht!

Dat zijn nooit leuke meldingen om te ontvangen en begrijpelijk dat je zeker wilt weten of de beveiliging van je PC op orde is. Bij een upgrade naar Windows 11 kun je inderdaad meldingen krijgen dat de beveiliging aandacht nodig heeft maar vaak blijken dit ook meldingen te zijn van bijvoorbeeld een verlopen antivirusprogramma of een oude virusscanner die niet meer goed samenwerkt met Windows 11. 

Je kunt de beveiliging eenvoudig zelf controleren door op 'start' te klikken, type vervolgens het woord 'beveiliging' in en open vervolgens de Windows beveiliging. Ga daarna naar 'Apparaatbeveiliging en Virus en bedreigingsbeveiliging . Controleer eens of je daar meldingen ziet zoals 'actie vereist'. Ik denk dat dat een goed startpunt is en hopelijk kun je daar verder mee uit de voeten! Houd je ons op de hoogte?

• Auteur
  • March 2, 2026

GELUKT !

Bedankt

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 3, 2026

Hoi ​@LeenR , heel fijn om te horen en top dat je dit hier ook nog eventjes met ons hebt willen delen, wordt gewaardeerd!

Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten 💪🏻