Skip to main content

Tsja..

 

Aantal jaar geleden van Ziggo naar KPN gegaan, alles ging goed. gelijk de data kabel van beneden naar boven getrokken voor de 2e tv op de slaapkamer.

totdat we ineens haperende wifi kregen.. 2e wifi punt gemaakt, deze op een ander kanaal gezet dan de experiabox, om elkaar niet in de weg te gaan zitten.

 

meermaals bij KPN aangegeven dat ik deze problemen had: ligt niet aan onze apparatuur meneer was het enige wat er verteld werd. dan nemen we dat maar voor lief heb ik gedacht meerdere maanden..

 

Tot ik een tijd terug ook haperend beeld kreeg bij de tv boven, de tv beneden begint soms ineens te flikkeren.. ( nee dat is alleen bij de KPN ITV ontvanger, bij de rest niet.) Opnieuw contact opgenomen met KPN Klantenservice: nee hoor niets mis met onze apparatuur..

 

Nu ben ik het zat. weet iemand nog een oplossing? anders ga ik kijken of ik toch een andere provider kan vinden die het wel voor elkaar krijgt, waar ik wellicht iets minder kan betalen..

Kunt u precies vertellen hoe uw netwerk er uit ziet? Onder heeft u de Experiabox staan? Met een kabel naar boven, waar boven de tv ontvanger op aangesloten zit? Welke versterkers heeft u? Hoe zijn die aangesloten? 


Ik hoop dat dit ruimtelijk genoeg is uitgebeeld ;)

 

van de V11 gaat naar elke rechter kopje een kabel. daartussen ( onderste 2 zitten alleen verdeel switches tussen van sitecom.

 


Hallo @RickMinderh een >Experia V11] bestaat niet, wel een V10, V10a of een Box12.

Heb je het glasvezelpunt al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en daarna de Experia type X een fabrieksreset gegeven?


Mooi plaatje. Er staat alleen niet wat bekabeld aangesloten is en wat via WiFi.

Alleen de tv ontvanger boven is de bekabeld aangesloten, alle andere apparatuur via WiFi?


Mooi plaatje. Er staat alleen niet wat bekabeld aangesloten is en wat via WiFi.

Alleen de tv ontvanger boven is de bekabeld aangesloten, alle andere apparatuur via WiFi?

 

 

Ik heb alleen de mobiele telefoons aan de wifi en sporadisch een keer een laptop of 2..

 

De rest is allemaal bekabeld


Welke Experia/KPN Box heb je?

Klopt het dat de TV ontvanger boven rechtstreeks op de Experia/KPN Box aangesloten is met een eigen netwerkkabel?


Hallo @RickMinderh een gExperia V11] bestaat niet, wel een V10, V10a of een Box12.

Heb je het glasvezelpunt al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en daarna de Experia type X een fabrieksreset gegeven?

Ga ik proberen! Dankjewel 


Welke Experia/KPN Box heb je?

Klopt het dat de TV ontvanger boven rechtstreeks op de Experia/KPN Box aangesloten is met een eigen netwerkkabel?

Ja. Die heb ik ook doorgemeten en die is goed


Mooi plaatje. Er staat alleen niet wat bekabeld aangesloten is en wat via WiFi.

Alleen de tv ontvanger boven is de bekabeld aangesloten, alle andere apparatuur via WiFi?

 

 

Ik heb alleen de mobiele telefoons aan de wifi en sporadisch een keer een laptop of 2..

 

De rest is allemaal bekabeld

Ok, heel goed, maar hoe zijn de pc, printer en overige apparatuur boven dan verbonden met de Experiabox onder? Hebben die allemaal een eigen kabel naar beneden toe?


Hallo @RickMinderh , nogmaals de vraag: welk merk en type Exeperiabox heb je precies?

 


Hoi @RickMinderh . Ik juich toe dat alles bekabeld is aangesloten.  Ik lees ook iets over een switch. Het is belangrijk dat deze switch IGMP snooping ondersteunt als je daar een itv-tuner op doorlust. Als ik het verhaal goed lees, is de tuner rechtstreeks op de experiabox aangesloten maar ik wil het toch even gezegd hebben, voor de zekerheid.