Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig melding dat mijn computer is besmet met een virus

• July 21, 2025
  • 12 reacties
  • 286 keer bekeken

Rene Lauret
Nieuwkomer

De laatste paar dagen krijg ik regelmatig een melding op mijn scherm dat ik besmet ben met een virus of een Trojaan. Als ik er op klik wordt ik doorgestuurd naar een website dat niet te benaderen is (Clicksyncflow.com). Volgens zegt AVG geen problemen te vinden.
Op bijna alle berichte staat “88aizenf1bb7g.travexluna.co.in” maar dat is nergens te vinden op het ‘net.
Weet iemand wat dit is?

Beste antwoord door Rene Lauret

Op de eerste plaats, bedankt iedereen die mij van diverse adviezen hebben voorzien. Ik ben nu van het probleem af na een heleboel dingen t hebben gedaan. Ik heb 10 diverse waarschuwingen gekregen en van iedere waarschuwing een ‘screendump” gemaakt. Viel mij wel op dat ik deze, ik zal maar zeggen, virus waarschuwingen allemaal met een waarschuwing was met Microsoft Edge kreeg en niet met Microsoft Chrome. Gelukkig heb ik met behulp van Ctrl-Shift-Del veel goed gekregen.
Een voorbeeld van zo'n waarschuwing; 

Het gaf aanvankelijk een heleboel stress!!
Nogmaals bedankt!! 😁

12 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 21, 2025

De laatste paar dagen krijg ik regelmatig een melding op mijn scherm dat ik besmet ben met een virus of een Trojaan. Als ik er op klik wordt ik doorgestuurd naar een website dat niet te benaderen is (Clicksyncflow.com). Volgens zegt AVG geen problemen te vinden.
Op bijna alle berichte staat “88aizenf1bb7g.travexluna.co.in” maar dat is nergens te vinden op het ‘net.
Weet iemand wat dit is?

De site staat vermeld in AdGuard en EasyList adblock lijsten, wat aangeeft dat het geassocieerd is met advertentie of tracking‑malware. Ik gok dat je malware op je pc hebt.

clicksyncflow.com Reviews | scam, legit or safe check | Scamadviser

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

@Rene Lauret Installeer Process Explorer van Microsoft en Drag en Drop de Find Windows op het Pop Up Venster om de PopUp proces te vinden en ga naar instelling om deze te deinstalleren. Als het een proces binnen je browser is moet je de extensie of toolsbar deinstalleren.

Rene Lauret
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2025

Bedankt bhn en TND. Hier ga ik toch maar even mee aan de gang.
Groetjes Rene

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

@Rene Lauret 

Kan je eens een screenshot laten zien van die melding? Dan kunnen we zien of het serieus is of bangmakerij. 

Ik heb een vermoeden dat het een notificatie is met een nep-melding.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

@Rene Lauret 

Kan je eens een screenshot laten zien van die melding? Dan kunnen we zien of het serieus is of bangmakerij. 

Ik heb een vermoeden dat het een notificatie is met een nep-melding.

Daar ben ik vrijwel zeker van 👍

MalwareBytes is een (ook gratis) aanrader om malware te verwijderen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Hier heb ik een voorbeeldje van een nep-melding. Je ziet hier feitelijk een notificatie van de website Yoursciv.com, met een afbeelding van een blauwe foutmelding met "Turn on virus protection”.

Gezien ​@Rene Lauret ook begint over een bepaalde website (die vaak cryptische namen hebben), vermoed ik dus de bekende scare-ware. En die kan je in je browser uitzetten en de nek omdraaien.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

En die kan je in je browser uitzetten en de nek omdraaien.

Vaak zijn dat geen browser extensie maar extern programma. Een voorbeeld van mijn post, heeft ook toevallig de domain xxx.co.in

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Het is niet altijd een browserextentie, maar ook vaak een notificatie-popup die misbruikt wordt voor scareware. Dat werkt ook goed op tablets en telefoons, die in het algemeen goed beschermd zijn tegen malware.

Het is bedoeld om bijvoorbeeld de laatste nieuwsberichten naar je browser gepushed te krijgen, als je daarmee akkoord gaat. Maar op slinkse wijze laten ze je abonneren waarbij je allemaal bangmakerij toegestuurd krijgt. De, vaak cryptische link, en de visuals over de ernst van de situatie (Bijv. 11 virussen gevonden!!!!; Je computer loopt schade op!!!! ) zegt al genoeg over dat het een pop-up is.  

• July 22, 2025

Als ik er op klik ...

FOUT!

Nooit klikken op zoiets. Dat is precies wat ze willen. Daarmee installeer je de rommel.

Browser cache al leeg gemaakt? 

Rene Lauret
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Op de eerste plaats, bedankt iedereen die mij van diverse adviezen hebben voorzien. Ik ben nu van het probleem af na een heleboel dingen t hebben gedaan. Ik heb 10 diverse waarschuwingen gekregen en van iedere waarschuwing een ‘screendump” gemaakt. Viel mij wel op dat ik deze, ik zal maar zeggen, virus waarschuwingen allemaal met een waarschuwing was met Microsoft Edge kreeg en niet met Microsoft Chrome. Gelukkig heb ik met behulp van Ctrl-Shift-Del veel goed gekregen.
Een voorbeeld van zo'n waarschuwing; 

Het gaf aanvankelijk een heleboel stress!!
Nogmaals bedankt!! 😁

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Duidelijk scare-ware via push-notifications. Vooral dit voorbeeld is nasty!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 24, 2025

Goedemorgen ​@Rene Lauret , welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht :)
Goed om te zien dat je zoveel reacties hebt mogen ontvangen en nog beter dat inmiddels ook al van het probleem af bent! Fijn dat je jouw oplossing hier ook nog even met ons hebt gedeeld, wordt heel erg gewaardeerd! En mocht je weer eens vragen hebben of ergens tegenaan lopen, laat het ons dan ook vooral weten!