Skip to main content
Antwoord

Security center geeft aan dat WLAN niet beveiligd is

• October 5, 2025
  • 8 reacties
  • 103 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn Security center geeft aan dat de WLAN na aansluiten glasvezel niet beveiligd is wat moet ik doen.

Beste antwoord door Marlon92

Het gevarendriehoek icoontje staat onder "Wachtwoord". Je hebt dus gewoon een te simpel wachtwoord gekozen. Je moet een moeilijker wachtwoord instellen. Dat kan via http://192.168.2.254. En daarna al je apparaten opnieuw verbinden met WiFi. 

8 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@L.P.A., welkom op onze community! Wat is de specifieke melding die je krijgt? Je kunt hier ook een screenshot of foto uploaden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

ik kan de foto's niet zien, je kunt ze hier gewoon als afbeelding plakken of met het paperclipje toevoegen als bijlage

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als ik dit zo lees lijkt het wachtwoord niet een veilige keus. Hoe gevaarlijk of onveilig dat daadwerkelijk is kun je zelf het beste beoordelen denk ik maar dit programma adviseert een ander wifiwachtwoord te kiezen. Je kunt dit via de MijnKPN app aanpassen tegenwoordig

• Antwoord
  • October 10, 2025

Het gevarendriehoek icoontje staat onder "Wachtwoord". Je hebt dus gewoon een te simpel wachtwoord gekozen. Je moet een moeilijker wachtwoord instellen. Dat kan via http://192.168.2.254. En daarna al je apparaten opnieuw verbinden met WiFi. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

Nee, het risico staat niet voor wachtwoord maar voor het beveiligingsprotocol. Daar staat WPA2-PSK zonder toevoeging. Dus ik zou maar gokken dat het voor WPA2-PSK (TKIP) staat, dit in onveilig. Men zou ipv TKIP AES gebruiken. Ik zou niet weten wat voor type beveiliging KPN modem voor WPA2-personal gebruikt, maar bij WPA2/WPA3-personal of WPA3-personal is geen TKIP gebruikt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Bedankt voor de informatie.

Heb het wachtwoord veranderd en nu geen last meer.