Skip to main content

Vandaag ontving ik per sms een bericht met de volgende tekst:

Beste klant, tref een betalingsregeling via kpn.com/betaallater of betaal binnen 5 dagen via - en dan volgt een link die ik hier niet wil delen. Uw betaling van € 54,72 was mislukt. GRoet, KPN. Daaronder een vaag KPN logo en de tekst Betaling Eenmalig in vet gedrukt.

Het bedrag komt mij zeer vreemd voor, is namelijk niet het maandelijkse bedrag van de twee lopende contracten. Alle lopende contracten worden via automatische incasso afgeschreven. Er is geen saldo tekort.

Check op mijnKPN laat ook geen onbetaalde facturen zien. 

Heb dus ernstig het vermoeden dat dit een phishing sms is met het doel om geld bij mensen af te troggelen. 

Komt dit vaker voor, is dit bekend bij KPN? Zo nee, wat heeft KPN van mij nodig om dit nader uit te zoeken en eventueel andere gebruikers te waarschuwen

Hoi @Lodewijkjes, welkom op het forum! 
Dit klinkt inderdaad als phishing.
Op www.kpn.com/valseemail kun je daar alles op vinden. Waaronder de huidige bekende phishing mails en de stappen om deze mails bij ons te melden.

edit: je schrijft sms, niet e-mail. Ook deze is inmiddels bij ons bekend. We zijn hier stappen op aan het ondernemen. Bedankt voor het melden!


Goedemorgen KPN,

Ik heb in recente tijd twee smsjes gehad met mislukte incasso's voor onbekende factuurbedragen.

Ook komt er een vage link mee.

Dit komt binnen onder jullie naam

 

met vriendelijke groet