Skip to main content
Beantwoord

SMS phishing van nep-kind doel lijkt trojaans of gsm-suck

  • 23 June 2024
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

afgelopen 2 maanden 3x een SMS met text ala " hoi pap, ik ben m'n gsm kwijt"  of "... , ik heb nieuw nummer om mee te appen" 

 

HET TYPISCHE IS ECHTER :

1: 

ik heb geen contact met m'n 6 kinderen

2:

MAAR precies op de dag dat ik omtrent hen op m'n gsm typ of lees (!) , vandaag zelfs tegelijk als ik omtrent 1 van hen in m'n samsung-agenda pijnlijke oudere data van BlackBerry overtyp TEGELIJK) ... zo'n sms binnenkrijg ! 

 

de link ( LET OP; NIET OP KLIKKEN /COPIËREN; EN ik heb er spaties en underscores tussenin geplaatst om DAT te mijden);

een berichtje sturen via Whatsapp. wa__.__me  /  +31644387537

( waarbij hierin altijd het sms-de nr anders is dan dat "WhatsApp"nr.

 

MAAR :

weet iemand of die link een officieel erkend TrojaansPaard/id of zelfs 'n GSM-suck is ?

 

want ik zelf durf op mn gsm niet te kijken naar de link ( de echte(!) link-tekst/chars zitten natuurlijk ONDER in dat sms-getypte we.enz..

 Op mijn computer zou ik het wel durven want daar kan ik dat goed mijden dat per ongeluk de link aangeklikt wordt , en op de computer kan ik beter een harde copypaste doen zonder een Enter omdat op de gsm wanneer je een copypasye doet het soms wel eens gebeurt dat automatisch de link geënterd wordt dus uitgevoerd wordt…

 

 

EN MBT PUNT2:

Is het puur wiskunde statistisch toeval (?) dat ik net op die momenten dat ik met mijn kinderen in gedachte of aan denk of aan typen ben met ze "bezig" ben op juist die gsm dat ik dan zo'n sms Kijk hoe kan dat ?!

Van bevriende hackers weet ik dat zelfs Google in de schaduw software draait als een soort havk om gesproken adhoc tekst TOCH te integreren in de software die dan draait in de achtergrond op je mobiel. En die terwijl ik allerlei scansoftware op mijn mobiel uit heb staan.…

 

red me !!   😫😫😪😬🙄🤔🤔🤣😂🤣😠😠😠🤪🤔🤔🤔🤔🤔

groeten van Han ( van Bakel )

Beneden-Leeuwen

 

 

Nergens op klikken.

Zo’n mail of sms meteen weggooien. 
 

En niet overal op internet jouw gegevens achterlaten als het niet persé nodig is. 


Ik zou me niet te veel bang maken als ik jou was, gewoon zulke SMS'jes of Whatsapp'jes verwijderen, en niks aanklikken en verder gaan waar je mee bezig was. Deze berichten zijn gewoon toevalstreffers van internetcrimineeltjes die jou niet eens kennen. 


Hallo @Han van Bakel, ik sluit me aan bij @AriënC. Het zijn toevalstreffers van internetcriminelen. Ze schieten zogezegd met veel hagel en hopen zo succes te hebben. 


Reageer