Skip to main content

Ik ben op 10 augustus op mijn vaste telefoon gebeld door het nummer 076-5931111.

Hoewel ik het nummer niet herkende, besloot ik toch op te nemen daar het zich naar liet aanzien een ‘normaal’ Nederlands telefoonnr. betrof.

 

Bij het opnemen hoorde ik een geluidsopname afdraaien en heb ik direct de verbinding verbroken.

Ik kan dus niet zeggen wat er in de geluidsopname gezegd of gevraagd werd.

Ik heb het nummer niet teruggebeld. Ik kan het nummer ook niet terugvinden op internet.

 

Met zoveel verhalen tegenwoordig over malafide telefoontjes vraag ik me af of ik het slachtoffer kan zijn geworden van telefoonfraude en of dit uberhaupt mogelijk is als je gebeld wordt en dus niet zelf belt?

Geen zorgen over maken, zeker met een vaste telefoon.

Het nummer is onder beheer van KPN trouwens :

ACM 076-5931111


Okay, hartelijk dank voor de reactie en de informatie :thumbsup:


Ik wordt alsmaar uit  engeland gebeld. het nummer is telkens anders.

De laatste twee zijn 0044 1494 8177 27 en 0044 1506 8554 65.

Ik blokkeer ze meteen maar vind dit wel knap vervelend omdat ze  telekens weer een nieuw nummer gebruiken. Ik vraag me af of ik niet alles uit UK kan blokkeren.


Hallo ik ben zojuist gebeld met telefoonnr 0927242208 op een vast toestel.

Opgenomen met hallo maar gelijk weer opgehangen. Niet teruggebeld maar gezocht op internet welk persoon of uit welk land dit nummer komt.  Geen resultaten.

Heeft dit consequenties voor mij omdat ze nu mijn rekening omhoog kunnen stuwen?

Ook wil ik het nummer blokkeren maar dat gaat niet met het toestel wat ik via kpn in bezit heb.

Waar kan ik dit laten blokkeren?


Hallo ik ben zojuist gebeld met telefoonnr 0927242208 op een vast toestel.

Opgenomen met hallo maar gelijk weer opgehangen. Niet teruggebeld maar gezocht op internet welk persoon of uit welk land dit nummer komt.  Geen resultaten.

Heeft dit consequenties voor mij omdat ze nu mijn rekening omhoog kunnen stuwen?

Ook wil ik het nummer blokkeren maar dat gaat niet met het toestel wat ik via kpn in bezit heb.

Waar kan ik dit laten blokkeren?

Hi @Legergroen, welkom hier. Goed dat je navraagt. Dit kan jou geen kosten opleveren zolang je maar niet terugbelt. Dat is belangrijk. Sommige toestellen kunnen specifieke nummers dacht ik, maar lang niet alle. In dit soort gevallen heeft het vaak ook weinig zin omdat ze elke keer met een ander nummer bellen.