Skip to main content

Ook ik ben sinds enkele maanden het slachtoffer van spoofing van mijn mobiel nr. In het het begin enkele keren per week. Gisteren zelfs vijf telefoontjes gehad met de melding “U heeft mij gebeld…”. Echter gisteren was er ook een oude dame die mij verzekerde dat ik net nog met haar gesproken had omdat er wat met haar bankrekening aan de hand zou zijn. Het kostte mij de grootste moeite om haar te overtuigen dat ze mogelijk slachtoffer van oplichting zou kunnen worden. Dit gaat echt te ver… Ik wil dat Service providers hun verantwoordelijkheid nemen om te zorgen dat mijn telefoonr niet kan worden misbruikt. En nee… geen ander nr want het kan zo weer gebeuren. Spoofing gebeurt vaak via software trucs zoals VoIP. De oplossing lijkt mij simpel. Koppel de controle van het imei nr aan het gebruikte 06 en je weet of er van een valide sim card wordt gebeld. Hiermee zou de wereld dan weer een beetje veiliger worden. 
Wat mij nog het meeste stoort is dat een oude dame mogelijk wordt opgelicht waarbij mijn 06 is gebruikt. Lijkt mij een strafbaar feit en zou de Service providers sieren om hier actie op te nemen….

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer