Skip to main content
Beantwoord

Veilig Browsen app werkt niet meer i.v.m. SSL certificaat

• August 25, 2025
  • 4 reacties
  • 86 keer bekeken

De website KPN.com werkt niet meer op mijn iphone evenals mijn veiligbrowsen app van de KPN.

Probleem het ssl certificate van de KPN. Resultaat kan geen veilige verbining maken met de server van de provider. Waar kan ik een voorgaande versie van mijn veilgbrowsen app vinden? Iphone 8 wordt ondersteund tot IO16. De nieuwe apps van de kpn alsmede het veiligheids certificate werken vanaf IO17. Wat gaat de KPN hieraan doen? In de app store van apple zijn de voorgaande versies niet te vinden. 

Beste antwoord door Edu2020

​@Klant-19 , zie hier een topic met hetzelfde issue met o.a. reacties van KPN

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Beste ​@Klant-KPN19 KPN gaat daar niets aan doen. KPN is er bij gebaat te zorgen dat steeds de nieuwste veiligheidsnormen aangehouden worden.

Jouw toestel is daar blijkbaar niet meer geschikt voor.

Misschien denken aan een nieuw toestel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 25, 2025

Ik snap uw antwoord niet helemaal. Een SSL-certificaat zorgt voor versleutelde communicatie tussen een gebruiker en een server. SSL/TLS is een netwerklaag-protocol, en dus niet direct afhankelijk van het besturingssysteem (OS). Daarom snap ik niet waarom de KPN ervoor gekozen heeft het niet meer toegankelijk te maken voor OS16. Iphone8 is een goed functionerend toestel dat door de KPN tot voorkort in het assortiment zat!! Er zijn duizenden gebruikers die dit toestel nog steeds met plezier gebruiken. Dus ontgaat mij het rationeel waarom KPN voor deze weg gekozen heeft. Er is vanuit veiligheids oogpunt geen reden voor. Daar certificaten besturingssysteem onafhankelijk zijn. Ook de KPN veilig browser app zou nog gewoon 100% veilig op een oudere versie kunnen draaien. Het is geen technische keuze kennelijk maar een puur commerciele keuze. In het laatste geval moet ik ernstige vraagtekens plaatsen bij de betrouwbaarheid van de KPN als partner/provider.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Beste ​@Klant-19 ik heb geen verstand van Apple producten, maar je zou ook eens te rade kunnen gaan bij de helpdesk en/of forum van Apple.

Misschien dat je daar wijzer wordt voor een mogelijke oplossing en misschien zijn er binnen dit forum ook forumleden die inzicht hebben in de Apple-materie en willen reageren.

Succes.

Forum|alt.badge.img+7
  • Antwoord
  • August 25, 2025

​@Klant-19 , zie hier een topic met hetzelfde issue met o.a. reacties van KPN

Â