Skip to main content

Ik woon in Beverwijk en krijg een locatie door in Castricum.  Ik ben slachtoffer van oplichting door een foute bewindvoerder.  Hij had al mijn gegevens en ben al enkele jaren van hem af , maar ik ervaar nog steeds heel veel ellende door zijn wanbeleid,  en laatst waren er weer veel belangrijke stukken en mail berichten verdwenen.  Ik voel me niet veilig en zou graag geholpen worden .

Mijn ip adres is gekoppeld aan een adres van mijn toenmalige bewindvoerder die mij door wanbeleid vreselijk in de problemen bracht ,hoe kom ik hier vanaf . Als ik mijn ip adres check kom ik uit op zijn adresgegevens maar ik zit thuis op mijn verbinding,  en woon in Beverwijk. Ook zat hij ingelogd in mijn telefoon zie afbeelding en ik ben erg bang voor mijn veiligheid. Wie weet raad ?

Dank M.Cziechy 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Gelukkig hoef je hier niet nerveus van te worden. 

IP adressen zijn niet gebonden aan een plaats, de commerciële databases schatten de plek in op basis van vaak oudere gegevens, maar weten nooit zeker waar je zit (dat mag ook niet).

Normaal gesproken trekt dit vanzelf weer recht maar het kan een aantal weken, soms maanden, duren.

Geef het even tijd, en zult zien dat het vanzelf goed komt.

Succes.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Van https://www.whatismyip.com

Dat is meer dan 100km naast


Hoi @Moon C, welkom op ons forum!
Wat merkwaardig, helaas heb ik er niet echt een verklaring of oplossing voor. Je kunt je eigen IP adres niet kiezen, bij het bestellen kan dat niet en nu achteraf helaas ook niet. De fysieke locatie is overigens ook altijd een schatting en niet persé nauwkeurig.


Dankjewel Thomas voor je reactie , het enge vind ik dat het zijn adres betreft . Ik heb ontzettend veel narigheid ondervonden door deze nare man . En hij zat actief ingelogd op mijn telefoon . Dat is heel creapy en ook privacy schending . Ik vind het zo zenuwslopend dat er mail verdwijnt en meerdere onverklaarbare dingen gebeuren. 

 


Ik heb een afbeelding toegevoegd , ik wil graag weten of ik op een veilige manier ben verbonden . Omdat er achter mijn vpn mijn tor mijn proxy mijn relay en mijn hosting...FALSE staat . Als ik op internet ga kom ik ook vaak niet waar ik wil , door 403 of waarschuwing over onbeveiligde websites, met als keuze of ik door wil gaan of wil stoppen .

Hoop dat iemand mij kan vertellen of ik me zorgen moet maken , of niet . Wat betekent deze info ?

 

Admin: topics samengevoegd


Ik heb die website ook even op mijn eigen verbinding losgelaten en krijg hetzelfde resultaat. Ik maak me er niet druk om.

Misschien heeft onze kenner @wjb nog een beter antwoord @Moon C 


Hallo @Moon C , als je gewoon via KPN bent verbonden met het internet is dat al veilig.

Er zijn wel websites die niet aan encryptie doen, maar dat worden er steeds minder. De meeste webbrowsers geven nu een waarschuwing met de dramatische mededeling dat het niet veilig is. Je moet dat lezen als “de verbinding is niet met encryptie beveiligd”. Iemand die op jouw lijn meeluistert kan dan de inhoud van die webpagina ook bekijken. Overigens is meeluisteren illegaal en alleen voorbehouden aan veiligeidsdiensten.

Een 403 melding is een “verboden toegang” bericht van een webserver. De pagina die je opvraagt is niet voor jou toegankelijk, dat heeft weinig met veiligheid te maken. Meestal ben je er terecht gekomen via een verouderde link, of ben je mogelijk uitgelogd op die betreffende website.

Wat ipinfo.io verder aangeeft onder “privacy” zijn vooral extra maatregelen die de schijn geven dat je meer privacy hebt: een VPN of proxy gaat altijd via een derde partij. Wie garandeert hun discretie? Je haalt in jouw internetverkeer in zo’n geval een derde partij erbij. Naast schijnveiligheid geeft het ook nog eens vertraging op je internetverkeer, dus daar hoef je al niet aan te beginnen.

Je hoeft je geen zorgen te maken, als je gewoon met een browser die up to date is werkt, je Microsoft Defender aan hebt staan en normaal via KPN het internet op gaat.