Skip to main content

De website van Meewind, een beleggingssite, wordt geweigerd door KPN veilig bankieren. Ik heb de site toegevoegd bij 'Toegestane websites', maar dat werkt niet. In Firefox staat wel een groen vinkje bij de site, maar de groene lijn verschijnt niet als ik in de omgeving van de site zit. Kan KPN dit fixen?

@Simone16 Hi Simone en van harte welkom hier!

Ik lees dat KPN Veilig een specifieke beleggingssite niet wil accepteren. Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn gekomen. Ben je intussen verder gekomen? Zo niet, dan raad ik je aan om het eerst te testen in een andere internetbrowser (denk aan bijvoorbeeld Google Chrome). En werkt het wel als je het test vanaf een ander apparaat? 


Hallo Simone 16,
Ik heb de website https://meewind.nl bezocht. De bankiersbeveiliging van KPN Veilig reageert niet,  d.w.z. er verschijnt geen groen kader om het schermbeeld. Ik kan de website gewoon op het scherm krijgen en ook het inlogscherm, zonder dat KPN Veilig ingrijpt met het groene veiligbankierenkader. Daarom heb ik sterk de indruk dat deze beleggingsinstelling niet onder banken valt, dus geen bank is. Robeco bv is wel een bank waarbij wel de bankiersbeveiliging optreedt. Je schrijft dat Meewind door KPN Veilig geweigerd wordt, ik begrijp met mijn ervaring hierboven beschreven, dat je bedoelt dat KPN Veilig internetbankieren niet in werking treedt. . Het toevoegen van deze website aan Toegestane websites werkt alleen als de bankiersbeveiliging in werking is getreden en dan deze website zou blokkeren. Dan schakel je daarmee de blokkade uit voor dat specifieke webadres. Dit is mijn interpretatie van het probleem. Misschien helpt dit je verder met begrijpen hoe het werkt. Maar ik kan het ook mis hebben.


Dank voor jullie reacties.

  • @Alexandra: Ik ben niet verder gekomen. Testen in Google Chrome heb ik niet gedaan, want daarin heb ik de browser extensie niet ingesteld. Zodra ik dat doe, werkt KPN veilig niet meer in FireFox, dus ik houd het bij één browser. Heb je hier een oplossing voor?
  • @ Rudolf: Ik heb je suggestie  getest . De bankiersbeveiliging ingeschakeld door eerst een website van een bank te bezoeken (kan het ook op een andere manier?). De website van Meewind had ik al bij Toegestane websites staan; als ik deze vervolgens bezoek wordt hij toch geblokkeerd. Werkt niet.

Hallo Simone16,
Op je vraag: kan het ook op een andere manier? kan ik alleen maar zeggen dat als KPN Veilig is geïnstalleerd, het zijn taak, nl, beveiligen, gewoon doet. Bijvoorbeeld de groene vinkjes plaatsen in Google.
Probeer de Bankiersbeveiliging eens uit te zetten en kijk dan of je toegang krijgt tot Meewind. Of de Browserbeveiliging.
Met vriendelijke groet,
RudolfV1


Ik krijg toegang, ook wanneer de bankiersbeveiliging aanstaat. Maar er verschijnt geen groen kader om het scherm, zoals bij banken. Wat is de betekenis van wel of geen groen gekaderd scherm?


@Simone16 U krijgt geen groen kader om de website van meerwind omdat het geen bank is. KPN veilig is een extra beveiliging voor websites met als extra onderdeel "bankiersbeveiliging".