Skip to main content
Beantwoord

Virusscanner legt waas over bankieren pagina

  • 26 July 2024
  • 9 reacties
  • 76 keer bekeken

Hallo,

Sinds vandaag legt de virusscanner ineens een waas over mijn bankieren pagina zodat ik op mijn laptop niet meer kan bankieren? Vreselijk irritant en ik krijg het niet weg.  Bovenin staat dan dat sommige pagina's en toepassingen worden geblokkeerd als extra bescherming. Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Hulp is gewenst om dit weg te krijgen.

Als je op de betreffende pagina bent. klik dan linksboven op het icoontje dat vóór de website staat (o- en -o, staan onder elkaar} en dan op ‘cookies en sitegegevens’ klikken en dan op 1 of meer prullenbakjes klikken zodat de genoemde sites verdwijnen en dan de pagina herladen, dan moet je ‘beeld’ hebben @Debby Zwiers van Kooten 


Als je op de betreffende pagina bent. klik dan linksboven op het icoontje dat vóór de website staat (o- en -o, staan onder elkaar} en dan op ‘cookies en sitegegevens’ klikken en dan op 1 of meer prullenbakjes klikken zodat de genoemde sites verdwijnen en dan de pagina herladen, dan moet je ‘beeld’ hebben @Debby Zwiers van Kooten 

Bedankt voor je reactie, die icoontjes heb ik op alle pagina's behalve die :(


Zet de bankierbeveiliging eens tijdelijk uit en ga dan naar de betreffende pagina @Debby Zwiers van Kooten 


Zet de bankierbeveiliging eens tijdelijk uit en ga dan naar de betreffende pagina @Debby Zwiers van Kooten 

Werkt ook niet helaas.


Ha @Debby Zwiers van Kooten, krijg je bankierbeveiliging niet uit óf is de was er ook na het uitzetten? Als de waas er ook na het uitzetten is, dan heeft het niets met de bankierbeveiliging te maken. In dat geval zou je het ergens anders moeten zoeken, binnen je laptop. Wellicht heeft de community hierin nog tips!


Ha @Debby Zwiers van Kooten, krijg je bankierbeveiliging niet uit óf is de was er ook na het uitzetten? Als de waas er ook na het uitzetten is, dan heeft het niets met de bankierbeveiliging te maken. In dat geval zou je het ergens anders moeten zoeken, binnen je laptop. Wellicht heeft de community hierin nog tips!

 

 

Hoi @Marcia van KPN ,

Hij blijft het ook doen als de beveiliging is uitgeschakeld, maar het komt daar wel vanaf. De virusscanner geeft namelijk aan dat sommige websites en toepassingen worden geblokkeerd als extra beschermingslaag. Hij doet het alleen bij bankieren.


Vreemd! Je kunt eens proberen om KPN Veilig Virusscan eens helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Maak je wellicht gebruik van nog een andere virusscanner op je laptop? Er is doorgaans maar één nodig. Het verwijderen doe je zo:

  1. Klik links onderin je scherm op het 'Windows' icoon

  2. Navigeer naar KPN Veilig Virusscanner

  3. Kies sInstallatie ongedaan maken]

  4. Ga naar rKPN Veilig Virusscanner]

  5. Klik daar op pVerwijderen/wijzigen]

  6. Kies sAlle applicaties verwijderen]

  7. Klik nu op pVolgende] om KPN Veilig Virusscanner te verwijderen

  8. Sluit het scherm door op pSluiten] te klikken

Het opnieuw downloaden doe je vervolgens in de KPN Veilig omgeving


Hi @Marcia van KPN 

 

Dat was 'm! Ik heb de virusscanner verwijderd en weer geïnstalleerd en de bankieren pagina werkt weer. Ik heb verder geen andere virusscanner dus het moest van die van KPN komen. Het werkt gelukkig weer. Bedankt voor de hulp!


Heel fijn! Jij bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.


Reageer