Skip to main content
Vraag

VPN en KPN Veilig werkt dat?

  • 30 July 2024
  • 13 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik kijk F1 via VPN (SurfShark) bij de websites van Servus TV  en ORF TV.

Ik heb deze websites in de uitzonderings lijst van KPN Veilig/F-secure gezet.

maar telkens als ik dan op de website van Servus TV kom  krijg ik een scherm met de mededeling dat ik 

een ad-blocker aan heb staan. Ik kan pas kijken als ik de F-Secure extensie  in Chrome heb uitgeschakeld.

Is hier iets aan te doen?

Omgeving: Windows 11 pro desktop

Voor zover ik weet, zou dit wel gewoon moeten werken. Krijg je de melding ook op andere websites, of alleen op Servus TV? Ik kan me zo voorstellen dat het voor hen misschien niet goed werkt. In dat geval kun je dit bij hen navragen.


Het werkt wel als ik de F-Secure browser extensie uitschakel dus naar mijn idee ligt het dan wel aan de KPN-Veilig/ F-Secure applicatie 


Ik heb deze websites in de uitzonderings lijst van KPN Veilig/F-secure gezet.

Waarom zou je deze twee sites in de uitzonderingslijst van KPN Veilig moeten zetten, er is toch geen enkele grond waarop KPN Veilig deze sites zou mogen blokkeren.

Als KPN Veilig deze sites wel blokkeert dan is dat voor mij opnieuw een reden om nooit KPN Veilig of F-secure te gaan gebruiken.


De sites worden niet geblokkeerd maar de ad block functie is actief waardoor de Servus site geen toegang geeft tot de F1 stream.


De sites worden niet geblokkeerd maar de ad block functie is actief ...

Heeft KPN Veilig/F-secure een adblock functie dan?


Dat moet haast wel in de SurfShark VPN heb ik die functie uitgezet 


Hallo @appscollector ,

Heb je dit al uitgeprobeerd met een andere browser?


Jazeker ik heb hetzelfde probleem met Edge, Chrome en Firefox 


Wat ik zoek is een instelling in F-Secure om de Adblocker te omzeilen 


Ik wist niet dat er een adblock functie in F-secure zat. Maar na zoeken op Google, heb ik het volgende gevonden: ad block — F-Secure Community. Wil je daar eens naar kijken?


Hoi Denise bedankt voor je zoeken naar een oplossing.

Ik heb het geprobeerd maar ik krijg afwijkende schermen te zien ivm. de KPN-Velig schil die om F-Secure is gebouwd.

Maar het geeft geen oplossing voor het probleem  ik krijg van Servus nog steeds de melding “ Du verwendst eigen  Ad Blokker

De formule 1 uitzendingen staan nu toch even stil maar ik wil wel graag een andere oplossing dan het uitschakelen van de F-Secure browser extensie tijdens het streamen ;)


Dus je hebt de adblocker in F-secure uitgeschakeld, maar blijft toch de melding krijgen dat je een adblocker gebruikt? Tja, dan weet ik het ook niet meer, sorry. Mijn oplossing zou dan inderdaad zijn om de extensie tijdelijk uit te schakelen als je F1 wilt kijken.


Hoi Denise,

ja dat lijkt mij dan ook de beste oplossing het is niet anders .

bedankt voor het meedenken.

Dan kan wat voor mij betreft dit item worden afgesloten. 


Reageer