Skip to main content
Beantwoord

Waar kan ik de VPN dienst van F-secure vinden?

• June 8, 2025
  • 12 reacties
  • 131 keer bekeken

Waar kan ik VPN dienst van F-secure vinden?

Beste antwoord door TDN

Day zal wel kloppen, maar waarom dan niet in F-secure pakket van  KPN

F-Secure pakket van KPN is F-Secure Internet Security. F-Secure Total is inclusief VPN en kost meer.

VPN is toch om je te beschermen als je bent ingelogd op een openbaar netwerk bussen, trein, ziekenhuizen enz.

Je kan een gratis VPN dienst nemen. Proton VPN b.v heeft in gratis versie VPN voor Nederland.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Het was niet lang zoeken op Google, hoor. 😀

https://www.f-secure.com/nl/vpn

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 8, 2025

VPN is geen onderdeel van KPN ​@Kaveewee 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Dat heb ik ook niet beweerd! Maar op de site van F-secure is er wel degelijk sprake van VPN, dus waarom wordt de VPN dienst dan ook niet aangeboden in het F-secure pakket?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Beste ArienC Wijsgeer,

dat had ikzelf ook al gevonden! Maar daar wordt melding gemaakt van een proefversie, dus daarna moet je gaan betalen! Maar waarom is de VPN dienst geen onderdeel van het F- Secure pakket, dat door KPN gratis wordt aangeboden?

• June 9, 2025

Beste ArienC Wijsgeer,

dat had ikzelf ook al gevonden! Maar daar wordt melding gemaakt van een proefversie, dus daarna moet je gaan betalen! Maar waarom is de VPN dienst geen onderdeel van het F- Secure pakket, dat door KPN gratis wordt aangeboden?

Omdat KPN dat niet belangrijk vindt. KPN moet natuurlijk gewoon betalen aan F-secure. En om de kosten een beetje in de hand te houden heeft KPN daarin een afweging gemaakt: alleen Antivirus, verder niet.

Daarnaast: bedenk je even dat heel veel eigen diensten van KPN niet eens werken via VPN hé? En bedenk je ook dat je met VPN dingen kunt doen die eigenlijk niet helemaal de bedoeling zijn. KPN wil dat niet (gratis) faciliteren kan ik me zomaar indenken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 9, 2025

Beste ​@Kaveewee , VPN is oorspronkelijk bedoeld voor zakelijke doeleinden, daarom wordt het wel voor de zakelijke klant aangeboden.

Als je graag VPN van F-Secure wilt, kun je dat bij F-Secure zelf afsluiten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Beste JanD Superuser,

Day zal wel kloppen, maar waarom dan niet in F-secure pakket van  KPN, VPN is toch om je te beschermen als je bent ingelogd op een openbaar netwerk bussen, trein, ziekenhuizen enz.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 9, 2025

Day zal wel kloppen, maar waarom dan niet in F-secure pakket van  KPN

F-Secure pakket van KPN is F-Secure Internet Security. F-Secure Total is inclusief VPN en kost meer.

VPN is toch om je te beschermen als je bent ingelogd op een openbaar netwerk bussen, trein, ziekenhuizen enz.

Je kan een gratis VPN dienst nemen. Proton VPN b.v heeft in gratis versie VPN voor Nederland.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 10, 2025

Beste JanD Superuser,

Day zal wel kloppen, maar waarom dan niet in F-secure pakket van  KPN, VPN is toch om je te beschermen als je bent ingelogd op een openbaar netwerk bussen, trein, ziekenhuizen enz.

Als je goed beveiligd van het openbare netwerk gebruk wilt maken, gebruik je géén wifi, maar uitsluitend je mobiele netwerk en dat is standaard zeer goed beveiligd ​@Kaveewee 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Beste TDN Wijsgeer,

u schrijft: Je kan een gratis VPN dienst nemen. Proton VPN b.v heeft in gratis versie VPN voor Nederland.

Waar kan ik die gratis VPN dienst Van Proton vinden?

Gaarne reactie.

Bvd

Klaas van Wingerden

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Onderaan deze pagina: https://protonvpn.com/pricing
Je zit wel met beperkingen, zoals Geen streamingdiensten, geen BitTorrent, geen bescherming tegen malware en (tracking)ads. 

Kortom: Meer een beetje speelgoed om de werking in het algemeen uit te proberen.

• June 10, 2025

Waar kan ik die gratis VPN dienst Van Proton vinden?

Hier voor Android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.protonvpn.android

Apple heeft zelf "iCloud Private Relay". Of dat helemaal gratis weet ik niet.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph499d287c2/ios