Skip to main content
Antwoord

Waar slaat KPN mijn data op?

• April 22, 2025
  • 3 reacties
  • 163 keer bekeken

Waar slaat KPN mijn data op?

Waar??

Én in welke cloud??

Beste antwoord door RBxx

Deze vraag is recent eerder gesteld (en beantwoord):

Erik van KPN schreef:
De servers voor de Webmail en de KPN Cloud staan op Nederlandse bodem. De software die wij gebruiken voor Webmail, Cloud en de daarbij behorende diensten is van Open X-Change, en dit staat op onze servers geïnstalleerd. Open X-Change is verder een Duits bedrijf.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 22, 2025

Facturen e.d. staan gewoon bij kpn op de servers. Ook je abonnementsgegevens.

De maildienst maakt bij mijn weten van Amerikaanse van Duitse software gebruik. Dat wil nog niet zeggen dat je mails ook op servers in dat land staan. De opslag is op de servers van kpn zelf, in Nederland.

Mij maakt het niet uit, zolang het maar niet Rusland ofzo is. Bedrijven in Amerika hebben toch ook al te lijden van het beleid daar, dus die mogen we best een beetje steunen.

Het Europese beleid is nu wel om voor de EU minder afhankelijk van Amerika en andere landen te worden, maar het zal een geleidelijk proces zijn. Gegevens zijn niet eventjes stante pede in Europa op te slaan. Die serverparken zijn er nog helemaal niet. Of niet op berekend.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 22, 2025

Je denkt anoniem te zijn op het internet ​@waar slaat kpn mijn data op

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 22, 2025

Deze vraag is recent eerder gesteld (en beantwoord):

Erik van KPN schreef:
De servers voor de Webmail en de KPN Cloud staan op Nederlandse bodem. De software die wij gebruiken voor Webmail, Cloud en de daarbij behorende diensten is van Open X-Change, en dit staat op onze servers geïnstalleerd. Open X-Change is verder een Duits bedrijf.