Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben overgestapt van Eset naar KPN veilig en heb deze geïnstalleerd op m’n Mac. gebruiken lukt niet omdat ik een abonnementscode moet hebben. Ik werk met Safari. Waar vind ik deze code en hoe voor ik deze in? Deze vraag is al eerder gesteld op dit forum. Die topic is inmiddels gesloten. Het antwoord heb ik niet kunnen vinden. Na een jaar zal hier zeker een antwoord op zijn.

Aanvulling op vraag

 


Hallo @Trommelaar ,

Deze melding geeft te maken met rechten op dat programma. 
 

Bij de gewone KPN-abonnementen had je tot voor kort (8 januari 2024) standaard recht op twee tot vijf licenties voor KPN Veilig. Op nieuw af te sluiten abonnementen krijg je geen licenties meer. 
 

Bij sommige oude abonnementen was er ook geen recht op KPN Veilig. Denk dan bv aan bepaalde oude abonnementen op de voorwaarden van TFT.

 


Bedankt voor uw snelle reactie. Even gecontroleerd. Ik heb bij mijn abonnement 2 gratis virusscanners. Dit is de eerste die ik heb geïnstalleerd en krijg nu deze melding. 


Ok,

Heb je wel de extensie geïnstalleerd op je Mac? Zonder een extensie gaat KPN Veilig namelijk niet werken. 
 

Zelf heb ik KPN Veilig een half jaar terug juist verwijderd van mijn Mac. Als je jouw Mac up-to-date houdt en geen dubieuze websites bezoekt, dan kan er weinig misgaan. 
 

Verder kan ik er niet heel veel over melden. Ik hoop niet dat het te maken heeft met de nieuwe regels per 8 januari 2924. 
 

Ik neem aan dat je deze website hebt doorgenomen: 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten.htm


Oplossing:

De klantenservice medewerker adviseerde mij een “student aan huis” te nemen om mijn probleem op te lossen. Een medewerkster dacht dat de “Apple helpdesk” wel een oplossing zou weten. Probleem is inmiddels opgelost. Terug naar Eset en alles werkt weer zo als het moet.

Bedankt voor het meedenken.