Skip to main content
Vraag

Wat is de oplossing voor terugkerende virusmelding van Windows Defender?

• February 14, 2026
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

Corné vT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Mijn buurman (op leeftijd) riep mijn hulp in omdat hij een virus op de laptop had. Ik kreeg inderdaad steeds terugkerende  popups van Windows en McAfee.  Hoewel McAfee helemaal niet op zijn laptop geïnstalleerd, en überhaupt helemaal geen virusscanner geïnstalleerd was.ik ben dus begonnen met het installeren van de gratis versie AVG, en heb laten scannen. Hier zijn wel wat zaken naar voren gekomen en heb die door AVG laten oplossen. Hierna geeft AVG aan dat de laptop beveiligd is.

Echter bij gebruik van Google Chrome blijf de volgende popup steeds terugkeren. Als je die dan wegklikt dan blijft deze weer terugkomen en wordt er steeds een nieuw tabblad geopend.

wie weet hiervoor de oplossing?

6 reacties

JanD
Superuser
  • February 14, 2026

Beste ​@Corné vT dat is nep, nergens op klikken.

Gebruik de standaard Windows Defender om te scannen en als aanvulling onderstaand Eset Online scanner:

https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner/?srsltid=AfmBOooCMAzjYAst98oaLEQ5rYGpELNUySU_Py_3ojgirpOauASkrHYN

Corné vT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 14, 2026

@JanD is dat zo? Ga het morgen proberen. Dank je voor de snelle reactie Jan

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Corné vT,

Ja, wat ​@JanD  aangeeft klopt. Dit soort pop-ups doen zich vaak voor als Windows- of McAfee-meldingen, terwijl ze in werkelijkheid niet van die programma’s afkomstig zijn. Goed dat je er niet op klikt. Is het al gelukt om ernaar te kijken? Laat gerust even weten wat de uitkomst is, dan kijken we verder mee als dat nodig is.

Corné vT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 16, 2026

@Serenay van KPN ik ben er helaas door het werk nog niet aan toegekomen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Je moet bij de notificaties in Chrome even zoeken naar die genoemde websites die ook in die melding getoond worden. En dan de notificaties uitschakelen.

Het is gewoon bangmakerij!

Corné vT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 16, 2026

@AriënC dank je voor de tip. Gr Corné