Skip to main content
Beantwoord

Wat moet ik doen als Extra Veilig Mobiel aanzetten wordt afgebroken?

• June 1, 2026
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb een mail ontvangen met de volgende tekst:

Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je KPN Mobiel abonnement. Zonder extra kosten. Daarmee maken we internetten op je mobiel veiliger. Dit geldt voor nummer 097-XXXXXX574. Zet het nog wel even aan.

Als ik de procedure doorloop wordt die op een bepaald punt abrupt afgebroken. Hoe kan extra Veilig Mobiel wel aanzetten?

Beste antwoord door PeterG

Wat een gedoe, zeg. 

Probeer eens dit: stop de 097 even in een telefoon. Stuur dan vanaf dat nummer een sms met veilig aan naar nummer 1266. Het lijkt me dat dit toch wel werkt.

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Coosvw. Wat vreemd dat het niet lukt om Extra Veilig Mobiel voor je data only-abonnement aan te zetten via de knop in de mail.  Weet je zeker dat het nummer is toegevoegd aan je MijnKPN-account? Als je dat zeker weet, dan kun je ook deze route volgen: 

Home overzicht MijnKPN → Producten → 097-nummer → Naar KPN SuperVeilig → Extra Veilig Mobiel. 

Kun je eens checken of het zo wel lukt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Zowel vanuit de mail als rechtstreeks kom ik bij een overzicht waarbij ik uit een paar abonnementen een abonnement moet kiezen waarmee ik verder wil gaan. Als ik verder ga, in meer stappen dan hierboven aangegeven, kom ik bij diensten en moet ik nogmaals een abonnement kiezen om verder te gaan. Dan worden gegevens opgehaald en moet ik weer een paar stappen doorlopen. En dan verschijnt er heel kort(!) een zijvenster met de kop ‘Er is helaas iets misgegaan’. Voordat ik verder kan lezen is het scherm verdwenen en kom ik terecht op een pagina met de kop 'Lege winkelmand’. (Overigens niet erg handig om een mededeling in een venster te zetten dat in een oogwenk verschijnt en verdwijnt.)

Dus Extra Veilig Mobiel aanzetten voor dit nummer lukt niet. Wat kan ik doen, of wat moet KPN verbeteren?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 3, 2026

Mijn vermoeden is dat je dit nu via de app probeert ​@Coosvw , klopt dat?
Zou je eens kunnen kijken of dit wel lukt via de browserversie van mijnKPN? Ben heel benieuwd of je dat tegen hetzelfde euvel aan gaat lopen of dat het op die manier wel lukt. Ik hoop natuurlijk op laatste 🙏🏻

We zijn deze ook nog niet eerder tegengekomen dus ik kan dit nog niet direct plaatsen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Ik heb alles tot nu alleen maar in de browserversie van mijn KPN gedaan.

Ik heb het nu een keer in de app geprobeerd. Dan gebeurt na veel minder stappen uiteindelijk hetzelfde. Heel kort verschijnt een foutmelding waarbij ik nog net kan lezen dat ik een KPN nummer kan bellen. Voordat ik het nummer kan lezen is de melding alweer verdwenen en eindig ik bij 'Lege winkelmand.’

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 3, 2026

Wat een gedoe, zeg. 

Probeer eens dit: stop de 097 even in een telefoon. Stuur dan vanaf dat nummer een sms met veilig aan naar nummer 1266. Het lijkt me dat dit toch wel werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Is het nummer 097-XXXXXX574 dat in de mail wordt bedoeld en bij MijnKPN wordt genoemd voor KPN alleen maar een administratief nummer waarover zo'n mail onterecht is verstuurd?

Dan zou hier alleen maar sprake zijn van een slordige mailing en een slordigheid op de website.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 3, 2026

Is het nummer 097-XXXXXX574 dat in de mail wordt bedoeld en bij MijnKPN wordt genoemd voor KPN alleen maar een administratief nummer waarover zo'n mail onterecht is verstuurd?

Nee, dit betreft een nummer wat mogelijk in gebruik is in een tablet. Een 097-nummer hoort bij een data-only-abonnement. Die simkaarten horen niet in een mobiele telefoon thuis.

Maar doe even wat PeterG al schreef:

Stop de 097 even in een telefoon. Stuur dan vanaf dat nummer een sms met veilig aan naar nummer 1266